Ga naar inhoud

Groenvoer de weg kwijt


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Wij willen deze vakantie beginnen met het rustig aan geven van groenvoer.

Kan ik nu gewoon een zak groenten halen bij de supermarkt.

Ik lees dat ijsbergsla niet goed is voor het konijn maar rucola bijvoorbeeld weer wel.

Maar zon zak sla is vaak maar een dag of 2/3 goed.

Goeien jullie dan de rest weer weg.

Wat is wijsheid en wat doen jullie halen voor de konijntjes om mee te beginnen kwa aanwennen van groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou bij sla gewoon kijken hoe je konijntjes daar op reageren. mijn konijnen kunnen prima tegen sla, ook tegen ijsbergsla, maar elke dag krijgen ze het zeker niet. er zijn ook konijnen die er niet goed op reageren. om mee te beginnen kun je ook 'restjes' gebruiken van je eigen groenten zodat je niet meteen heel veel hoeft te kopen. bijvoorbeeld een stukje witlof of andijvie, zijn ze vaak dol op!

ik weet niet of je ook fruit geeft? een stukje wortel of appel vinden ze ook lekker, maar is niet goed voor elke dag, zitten suikers in en zijn dikmakertjes maar voor af en toe of als beloning prima!

paprika en broccoli zijn ze hier ook dol op! gewoon klein beginnen en opbouwen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier krijgen ze dagelijks een behoorlijk portie groenvoer en fruit en soms wel 2x per dag

Ik geef per maaltijd 1/2 winterpeen, 1/4 krop andijvie, grote appel, gedroogde boterham in stukjes, 2 stelen van bleekselderij, stuk koolraap en wat ik daarnaast nog heb aan loof van wortelen, witlof, paperika e.d.

Ik neem nooit zakken groenvoer maar per krop o.i.d. blijft langer goed hier ligt het in een wat donker schuurtje waar het altijd koel is en dan op kranten zodat het vocht er goed uit kan. Zelfs andijvie blijft hier eigenlijk wel een week goed op deze manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister voor hem rucola gekocht, nu had hij weer een beetje poep aan zijn kontje.

Sommige mensen zeggen dat dit ook weer te maken kan hebben met het voer wat ik hem geef de biks.

Ik ga vandaag maar SS voer kopen en dan hoop ik dat dat allemaal verleden tijd is voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh jammer dat hij ook weer gelijk reageert op zo'n klein beetje sla. (Hoe veel had je eigenlijk gegeven dan? )

Hopen dat hij na een weekje SS misschien beter reageert op een blaadje rucola.

Je eet zelf ook groente neem ik aan dus zo met opbouwen hoef je echt niets apart voor hem te kopen maar geef je gewoon een heel klein beetje van wat je zelf toevallig eet.

Als je bijvoorbeeld wortel eet koop dan wortel met vers groen loof eraan, dan geef je 1 klein blaadje en de rest kan je met een klein topje wortel afsnijden en in een vaasje zetten dan blijft dat om op te bouwen de volgende dagen ook nog wel vers om het op te kunnen bouwen, ook andere dingen die je eet hou je gewoon een beetje apart in de koelkast, dat blijft nog wel een paar dagen goed om de volgende dag iets meer te kunnen geven.

En net als het gras waar je mee begon, daar pluk je gewoon van dus dat is geen probleem om te bewaren.

Zo kan je ook van die potjes kruiden kopen, dat doen veel mensen hier volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hem een blaadje rucola gegeven ten grootte van een postzegel zoals hier op het forum vaak beschreven staat.

Ik ga toch vanavond nog eens proberen een klein stukje te geven of is dat niet verstandig

Zijn keutels zien er de hele dag goed uit, ik zag vandaag dat hij zijn BDK liet liggen maar die gaf ik hem en at hij netjes op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Postzegelstukje is prima! Nee ik zou het hem niet nog een keer geven nu aangezien je ook overstapt op ander voer. 1 ding tegelijk. Als hij goed gewend is aan de SS kan je weer opnieuw proberen met groenvoer, maar anders is het allemaal veel nieuwe dingen ineens en kan je ook niet bijhouden waar hij op reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah nou supergoed dat het goed is gevallen deze keer! Ik dacht als hij nou plakpoep had dan wist je niet of het kwam van overschakelen op andere brokjes of op sla, maar dat is niet aan de orde dus prima!

Vanavond weer een klein beetje meer rucola geven dan maar :) fijn dat het goed is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .