Ga naar inhoud

me meissie wordt morgen gecastreerd


geertje

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

heb net even de da gebeld voor een afspraak wanneer ik mimi kon laten castreren,

ik dacht ow dat duurt nog wel even maar nee ze hadden een plekje voor morgen.

gelijk voor morgen gedaan.

moet haar morgen tussen 8 en 9 brengen en dan wordt ze opgenomen en gecastreerd.

best wel eng :(

maar ik mag haar dan weer ophalen tussen 2 en 6 uur.

zal blij zijn als het morgen achter de rug was dit is namelijk me eerste keer dat ik dit doe.

maar alles komt wel goed daar ga ik in ieder geval voor duimen morgen.

zal zometeen haar andere hok ontsmetten want daar zal wel ongedierte inzitten omdat ie buiten staat. en de rest al klaar maken. hoef dat morgen niet kan ze er zo lekker in als ze thuis is.:bunny1:

gr geertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt,

idd dat hoop ik ook want dit is me eerste keer en heb er verder ook geen ervaring mee.hoe dat allemaal gaat met konijntjes die worden gecastreerd.

maar gewoon rustig blijven dan voelt zij zich ook wel op haar gemak :bunny1:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je moet gewoon rustig blijven, want als jouw nijntje merkt dat jij onrustig bent, dan wordt zij dat ook, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Mocht jouw Mimi toch een beetje gestresst raken, kun je haar altijd wat Rescue Remedy van Bach geven.

Zolang jouw DA een goede DA is die veel van konijnen weet en die weet wat hij doet, dan is er geen reden tot paniek en is jouw Mimi bij jouw DA in goede handen.

Maar nogmaals ik wens jou en Mimi alvast heel veel sterkte toe en ik zal morgen voor haar duimen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

allemaal bedankt voor jullie reacties.

idd ik ben het nu niet zo erg maar morgen is het misschien anders als ze weg is naar de da want je laat je nijntje wel bij een vreemde.en je bent er zelf ook niet bij.maar zoals ik hier heb gehoord is het een goeie dierenarts dus dat zal dan wel goed komen.ik zal zeker de link gaan lezen alle adviezen zijn welkom.

ik heb nu een iets kleinere hok klaar gemaakt die ik wat makelijker naar binnen kan zetten daar blijft ze in tot dat ze voor controle moet komen want de hok waar ze nu in zit in groot en ben bang als ze wild gaat doen dat de hechtingen eruit springen misschien een beetje overdreven maar je weet maar nooit en zeker niet met haar.ze blijft lekker een weekje binnen en dan mag ze weer in haar eigen ruime hok waar ze weer lekker kan spelen.:bunny1:

gr geertje en mimi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd dat was zeker snel ze zei van je mag morgen ook komen als je wilt.dus ik dacht van normaal moet je toch eerst bellen en is de afspraak over een paar week.maar nee ik mocht gelijk morgen komen.

wel fijn natuurlijk voor haar ook en is het voor ons beiden achter de rug.

maar kon wel merken vanavond dat er wat was want ze wou niet uit haar reis hok komen, (gebruik ik ook als ik haar hok verschoon) misschien dat ze wel iets door heeft.

maar morgen komt alles goed.

en kan haar dan in de middag,avond weer ophalen.

ben benieuwd hoelang het duurt en hoe het gaat als ze uit de narcose komt en eruit ziet als het is gebeurt,hoop alleen voor haar dat ze niet zoveel pijn heeft.maar ze krijgt gelukkig gelijk pijnstillers als het klaar is.

heb alles ook al klaar staan ze kan er morgen zo in haar kooi:bunny1:.

gr geertje en mimi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes hoor morgen en hoe ons zeker op de hoogte hé!

Vraag bij je da ook even het juiste spuitje mee, ingeval je zou moeten gaan dwangvoeren 's avonds. Je vindt die afbeelding normaalgezien in het fotoalbum van Mintaka. Dat zijn de handigste spuitjes, moest je het nodig hebben. (ik hoop en duim van niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

bedankt voor jullie berichtjes.

heb haar vanochtend om half 9 na de da gebracht en heb net een telefoontje gekregen dat alles goed is gegaan en dat ze nog lekker lag te slapen.mag haar tussen 4 en 5 uur ophalen.

zal ik zeker doen en hoop het ook van niet ze krijgt al gelijk een spuitje voor haar eet lus en maak zometeen een warme kruik en leg ik in haar hok neer kan ze daar lekker tegen aan liggen als ze dat wilt, en het is daar dan ook lekker warm.

en ik hou jullie zeker op de hoogte.

:bunny1::bunny1::bunny1:

geertje en mimi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

zoals jullie weten is mimi gisteren gecastreerd.

de operatie op zich is goed gegaan. gelukkig:bunny1::bunny1::bunny1:.

toen ze gistermiddag thuis kwam heb ik haar in haar hokje neergezet.

alleen heeft ze gelijk al weer een hechting losgemaakt heb de da opgebeld en ze zei zodra het wond open is moest ik onmiddelijk bellen.gelukkig was dat niet het geval de hechting is er nu bijna uit de wond zelf is gelukkig ook nog dicht geplakt.

heb haar gelijk wat water gegeven en eten.

maar drinken doet ze echt heel goed,alleen ze wil geen biks hebben,dat spuugt ze eral door uit,vanmiddag dus een potje babyvoeding gehaald met wortel smaak en daar heeft ze drie spuitjes van ietsjes meer dan 5 ml gehad dus dat ging goed en heb haar toch even wat biks in haar mondje gepropt misschien wel erg maar ik had zo iets van ja je moet wel gaan eten,gelukkig eet ze ook een aardbeiblad maar daar kan ik haar echt niet te veel van gaan geven.het is nu afwachten tot morgen vroeg als ze dan nog eet.als ze morgenvroeg niks heeft gehad bel ik de da even om te vragen wat ik nu moet gaan doen want ze moet wel haar normale voedingspatroon weer krijgen.

ik hou jullie allemaal op de hoogte hoe het morgen gaat.

sorry dat ik iets later reageerde maar ik was even druk met haar bezig.

geertje en mimi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

het gaat hardstikke goed met mimi.

ze eet wer sinds vanochtend:bunny1::bunny1::bunny1:.

het heeft dus wel geholpen om haar babyvoeding te geven en 3 stukjes biks.

was dus echt heel blij vanochtend.

ze heeft nu de beiden hechtingen er uitgetrokken maar de wond is nog steeds heel mooi dicht.

ik controleer 3 op een dag even als het wond nog steeds dicht is.misschien veel maar liever veel dan niks.

toen ik gisteren de hele biks erin stopte at ze het wel op een duur ze had best wel trek maar ik denk dat het door de narcose kwam dat ze gisteren niet wou eten en nu eet ze alles op:bunny1::bunny1::bunny1:

ben echt heel blij dat het nu echt super gaat.

geertje en mimi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .