Ga naar inhoud

moeder dood


GreyEnDeRest

Aanbevolen berichten

Hoi, daar ben ik weer! Heb ik lekker vakantie, lig ik nog in bed en mijn zus laat een whatsapp zien. Daarin stond dat onze moeder van 5 dood is. 1tje van ong. 5 weken zit daar bij. Aneere van ong. Een week. Klinkt gemeen, maar de oudere vind ik belangrijk, moet ik hem ook nog drinken geven, en ik heb wat site bekeken maar lieftst wil ik een tip, alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik goed dat jouw moederkonijn 2 nestjes heeft gekregen? Waar is de vader van de 2 kleintjes? Die zou ik direct apart zetten, of beter nog: de konijntjes in huis halen en naar de dierenarts gaan voor speciale melk van Konijnenbelangen. Je kunt ook naar de website gaan van de Stichting en melk, spuitjes en speentjes bestellen, maar met het oog op het weekend krijg je de melk dan te laat binnen. Zou dan even bellen hoe het op te lossen. http://www.konijnenbelangen.nl/

En als je 1 konijntje kunt opvoeden, dan kan die tweede van een week er best wel bij. Ik zou het echt heel erg vinden dat je die maar dood liet hongeren, dus ik hoop dat je die ook een kans geeft.

En voorkom aub een nest in het vervolg, want het gaat vaak fout. Ik klink misschien wel erg streng en onaardig, maar het is echt heel erg zwaar voor een voedster. En ik reageer ook zo fel omdat ik zelf nu 2 babykonijntjes met de hand grootbreng en ik het niet kan snappen dat je die van een week oud maar dood wilt laten gaan... Ze waren bij mij net geboren en ik was al aan het regelen omdat ik ze een kans wilde geven.

Mocht je voor de volledige verzorging willen gaan, dan zijn hier genoeg mensen die je willen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte!

Die van 5 weken hoef je niet bij te voeden als het goed gaat. Gewoon héél veel hooi geven, een beetje biks en veel groenvoer als ze het gewend zijn. Anders heel langzaam opbouwen.

Het kleintje van een week heef wél melk nodig van stichting konijnen belangen, anders gaat hij zeker dood. Als je dat niet wil doen geef haar alsjeblieft aan een konijnen opvang, anders redt ze het gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jong van 5 weken overleeft het normaal gezien wel, als je geeft wat "NaOomkuHh" zegt.

Je kan voor de jongen van 1 week ook Soyababypoedermelk halen, gewoon in de supermarkt, neem dan voor baby's vanaf de geboorte. Bereiden zoals op de verpakking en toedienen met een spuitje in de zijkant van de bek. (vraag op spoed in ziekenhuis, of bij apotheek als je dat niet hebt.)

Belangerijk is dat er geen lactose in zit zoals in gewone melk en gewone babypoedermelk, want dat verdragen de darmpjes niet. Zo kun je veel sneller handelen dan als je moet wachten op stichting konijnenbelangen met hun speciale melk.

Als je niet van plan bent om ze te voeren of naar een stichting wil brengen, sla ze dan maar meteen dood. Laten verhongeren vind ik echt nog zieliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .