Ga naar inhoud

Witte dingen in oog konijn


PUKenQUINTY

Aanbevolen berichten

Ik had dit topic al eerder geopend, maar omdat de witte dingen een paar dagen waren 'verdwenen', dacht ik dat het niet meer nodig zou zijn... nou, wel dus.

Quinty heeft dus al best lang last van witte dingen in zijn oog, de slaapjes die je normaal aan de zijkant van het oog ziet zit er nu dus in. Ik probeer het altijd weg te halen met afgekoeld kokend water en een doekje (wat erg moeilijk gaat, ik frunnik niet graag in z'n ogen), dan is het weer een dagje weg en dan verschijnt het weer. En ik zag net dus dat Junior ook een kleintje heeft. Iemand een idee wat het is? Hoe het komt? Hoe je het kan verhelpen? En is het besmettelijk? aangezien Junior het ook heeft.. Ik heb een beetje rondgekeken en misschien kan Trixie ogenverzorging helpen?

(Niet mijn eigen konijn.. die van mijn konijnen zijn wel wat kleiner dan)

Discharge2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet de oogrand ook rood? of hebben ze enkel die witte "prutjes"?

één van mijn vroegere konijntjes had dat ook af en toe. Hij heeft met het vechten eens zijn neusje beschadigd, sindsdien snufte hij af en toe een beetje en ik had de indruk dat die witte dingen in zijn oogje kwamen door stof van hooi/stro dat in zijn neusje kwam en daardoor neus en ogen (staat met elkaar in verbinding) irriteerde.

Als er geen teken is van ontsteking, zou ik het gewoon af en toe idd met afgekoeld warm water wat schoon maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn NHD heeft het namelijk ook en van een ervaren bron kreeg ik de link toegestuurd waar je bovenstaande foto's vandaan komen ;) Het komt dus vaker voor. Zolang de oogranden niet aldoor rood zijn en het witte niet verkleurd maak ik me dus geen zorgen meer ;) Ik was al een tijd aan de gang met zalfjes ed, maar ben daar ook helemaal mee gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .