Ga naar inhoud

Knibbel knabbel dag tv


BeBunz

Aanbevolen berichten

Van Terrence heb ik het altijd wel een beetje gekend dat hij graag op kabels knabbelt.

Hij heeft in huis echt tig dingen waar hij mee terecht kan, zoals brocolli stronken, wortels, krabdingen voor de kat.

We hebben alles in huis met dozen beplankt en elke kabel in huis is weggewerkt.

Nu is toch mijn grootste nachtmerrie waarheid geworden.

Hij is in een hoekje gekropen waar we een hoop dozen en alles voor hebben gezet waar hij nooit bij kon komen.

Hij is er toch gekomen en heeft 2 kabels helemaal doorgeknabbeld en 1 was ik heel blij mee dat hij die niet door heeft geknabbeld, (maar wel opgebeten heeft tot het binnenste van de kabel) want dan had ik geen Terrence meer.

Met mijn vriend heb ik nu grote ruzie. Geen 2de konijn hier in huis!

Het is echt niet dat hij niks te doen heeft. Maar is dit juist omdat hij eenzaam is?

Nu komt er zeker geen 2de konijn meer in huis. Wat ik heel erg vind.

Hoe kan ik dan toch een fijn huisje voor hem maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is in een hoekje gekropen waar we een hoop dozen en alles voor hebben gezet waar hij nooit bij kon komen.

Hij is er toch gekomen

dit spreekt elkaar natuurlijk een beetje tegen. hij kon er echt niet bij maar toch is hij er bij gekomen. hij kon er dus wel bij. de enige oplossing is alles echt wegwerken qua kabels en zorgen dat hij echt nergens bij kan.

dan kunnen er prima 2 konijnen, is wel zo gezellig voor je konijn! ik snap je ergernis wel hoor, ik dacht toen mijn voedster erbij kwam dat het ook wel mee zou vallen want mijn ram had nog nooit aan de kabels gezeten. maar mevrouw had binnen 2 dagen de nintendo en een lampenkabel doorgebeten. erg naief van mij om te denken dat zij het ook niet zou doen, vanaf die dag neem ik 0% risico en bescherm alle kabels zodat ze nergens bij kunnen! succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het plastic omhulsel van snoeren zit een weekmaker die konijnen erg lekker vinden, dus ze worden er echt door aangetrokken. De enige oplossing is, zoals Anjo zegt, goed weg werken. Maar als een konijn erbij kan kunnen twee er ook bij en andersom als het goed is weg gewerkt kunnen allebei de konijnen er niet bij.

Ik snap dat je vriend boos is, maar die boosheid moet gewoon even zakken. Terrence kan er niets aan doen dat hij bij de kabels kon komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terrence kan er niets aan doen dat hij bij de kabels kon komen.

mee eens. hij kan eigenlijk niet weten waar hij en wel en niet aan mag komen. de boosheid zakt hopelijk snel en misschien staat je vriend er wel voor open als je zegt dat je het nu helemaal goed gaat aanpakken! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben pas de kabels in het ene hoekje weggewerkt met een gootje waar de kabels doorheen gaan, dat hoekje hadden we ff volgeduwd met dozen en flessen water. Ik snap nog steeds niet hoe hij daar gekomen is. Ik zelf ben ook niet boos op Terrence, maar meer op mezelf. Hij is een knagertje en ik wist het al vanaf het eerste contact. Ben er gewoon erg van geschrokken dat hij aan de stroom kon hangen ofzo. Ik laat ff de vakantie erover heen gaan en dan weer voorzichtig weer proberen te vragen om te gaan koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier alle kabels weg gewerkt, die weg te werken zijn. Er zijn alleen een paar kabels die we helaas niet weg kunnen werken. Ik heb er hier ook wat voor gezet, zodat ze er niet bij kunnen. Beter gezegd, ik dacht dat ze er zo niet meer bij konden.

Het is hier namelijk ook 2 keer mis gegaan. De 1ste kabel die door werd geknaagd was van een hele dure lamp, mijn vriend zijn grote trots. Nou toen was het huis ook te klein. De 2de keer was het onze telefoonkabel die er aan ging.

Mijn vriend is uiteindelijk gelukkig bij gedraaid. Uiteindelijk kunnen we het onszelf natuurlijk ook alleen maar kwalijk nemen.

Ze kunnen er nou gelukkig echt niet meer bij.

Knagen aan kabels heeft trouwens niks te maken met eenzaamheid of verveling. Ik heb 2 konijnen die ook van alles aan knaagmateriaal hebben, maar toch blijven kabels een enorme aantrekkingskracht op ze houden.

Ik denk dat Terrence uiteindelijk wel een maatje krijgt hoor. Over een tijdje, als de rust weer terug is gekeerd, zou ik er als ik jou was voorzichtig weer over beginnen. Uiteindelijk krijg je je vriend vast wel zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen dat er nog partners zijn die af en toe vloeken. Maar idd, als alles terug tot rust is,zijn bob en hij de grootste vrienden. Hier 'dankzij' de vele akkefietjes ook wel moeilijk om te overtuigen tot een tweede konijn. :no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag TV lijkt me ook niet echt heel leuk.

Hier kennen we al de volgende varianten: Dag audiokabel ( 50 euro), dag laptoplader ( 40 euro), dag telefoonlader ( 20 euro), dag tuinverlichting ( niet eens meer begonnen met vervangen). Jaja, het zijn schatjes hoor :ange:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zitten de meeste draden achter de plint weggewerkt. Voor kabels van bijvoorbeeld de staande lamp hebben we een andere oplossing. Wij hebben daarvoor flexibele transparante buis gehaald. Deze heb ik over de hele lengte opengeknipt zodat ik ook deze kabel kon inpakken in een buis. Was ff een werkje maar het werkt wel.

Laders komen bij ons alleen maar op de achtertafel of het dressoir waar ons 'Draak' niet bij kan. Het snoer van de laptop hebben we aan de achterzijde van de bank vastgemaakt. (De bank staat toch met de rug tegen de muur). Op het moment dat we zonder adapter werken zit de kabelstekker achter de rugleuning. Doerakje kan wel op de bank en op de leuning, maar niet bij de kabel. En zo maken we alles konijn veilig.

Maar het blijven monsters die net zo lang je verdedigsmuur aanvallen tot ze een gaatje hebben gevonden :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijd lang zo'n flexibele buis gebruikt om mijn geluidskabel van de tv naar de stereo in te verbergen onder de bank, helaas kwam ik erachter dat deze flexibele buis alsnog geheel was doorgeknaagd en de geluidskabel volledig gestript. Nu heb ik een hoop draadloos of ver boven de grond lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het blijven monsters die net zo lang je verdedigsmuur aanvallen tot ze een gaatje hebben gevonden :he:

Hahaha, ja het is ook echt mijn monstertje. We hebben kabels op voorraad liggen, die we makkelijk kunnen vervangen. Maar dat is echt de doom scenario. We hadden voor de ene muur weggewerkt met een gootje tegen de muur. Die vind ie ook niet interessant, maar dat ene hoekje, waar we de kabels niet weggewerkt krijgen, daar hebben we frisdrank flessen met water en doosjes en alles liggen. Hij kan duwen en krabben wat ie wil. Hij komt daar niet door. Nu met de laatste actie, wat grote ruzie was, is ie denk ik langs de bankleuning gesprongen (dan moet hij eerst op de bank springen en zich dan naar beneden laten vallen). Dat was echt de enige manier. Maar we hebben een wijze les geleerd. BETER WEGWERKEN! Die flexibele dingen die knaagt hij ook kapot.

De totale schade wat ie in de 2 jaar heeft geknabbelt: 2 telefoonladers, 1 laptopadapter en 1 paar schoenen, met de radio kabel was ie bezig maar ookal lag de kabel open, hij deed het nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar. In de gang waar pluis loopt loopt slechts 1 kabel, die hebben we al 3x moeten vervangen en mijn moeder heeft zelfs al onder stroom gestaan doordat pluis eraan geknaagd had. Gelukkig pluis zelf niet!

Mijn ervaring is dat je het idd beter kan wegwerken voor zover dat lukt want afleren is geen doen, dat heb ik na een half jaar maar opgegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja flexibele buis werkt ook maar tijdelijk. Het is voor mij een indicatie of er ergens geknaagd wordt of niet.

Ik heb dan liever wat knaagsporen in de buis, dan in het snoer. Blijft hij knagen, dan moeten we een andere oplossing vinden.

Bij de gordijnen was er maar 1 oplossing mogelijk. Ze zijn ingekort voor het raam tot onder de vensterbank. Voor de achterdeur hebben we nog wel een lang gordijn, maar die wordt samen met het kokosdeurmatje beschermd door een hekje.

Monstertjes zijn het. ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .