Ga naar inhoud

Hoe leer ik mijn konijn een trucje??


_H_

Aanbevolen berichten

Ja, weten jullie hoe je dat doet?

Moet dit met snoepjes of niet?

Ik heb wel snoepjes maar ik heb ze vandaag gekocht dus ik weet niet of hij van deze soort houdt.

En kan het ook zonder? Hoe moet dat dan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste snoepjes uit de dierenwinkel bevatten heel veel suiker.

Je kunt je nijn meestal ook goed belonen met een lekker brokje SS of een rozijntje, stukje fruit of groente.

Rozijntjes, worteltjes en fruit bevatten ook suikers dus zijn dingen die je met mate moet geven, maar zijn een stuk natuurlijker.

Er zijn in sommige dierenwinkels of via sites, ook gedroogde stukjes fruit en groenten te krijgen waarmee je goed je konijn kunt trainen.

Kijk ook eens naar clickertraining!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik heb de clickertraining al bekeken.

Maar heb je ook misschien andere manieren?

En kan het ook zonder beloning?

Ik heb natuurlijk wel fruit enzo, maar ik weet niet wat hij het lekkerst vindt. En hij eet het ook niet meteen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geoefend met garret met snoepjes en daarna met fruit wat ze lekker vond. Belonen als het konijn iets goed heeft gedaan zorgt ervoor dat ze het nog een keer doen, dus ik zou aanraden om te kijken wat voor jouw konijn een beloning is en daarmee verder gaan. Dan zal je er eerst achter moeten komen wat die lekker vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik train enkel en alleen met science selective brokjes en dit krijgen ze ook gewoon als standaard voer 2x per dag. Snoepjes zijn niet gezond en veel brood ook niet. Trainen moet niet ten koste van de gezondheid van je konijntje gaan natuurlijk. :) Een keertje een snoepje zal geen kwaad doen maar als je vaker wilt trainen zou ik het niet doen en het is ook niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Bedankt, ik heb de clickertraining al bekeken.

Maar heb je ook misschien andere manieren?

En kan het ook zonder beloning?

Ik heb natuurlijk wel fruit enzo, maar ik weet niet wat hij het lekkerst vindt. En hij eet het ook niet meteen op.

Ik ben slecht in het uitleggen van hoe je trucjes moet doen...

Mijn snuffelke kan het allemaal XD

Soms zonder beloning maar dan kijkt ie me zo zielig aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .