Ga naar inhoud

Wat te geven in de zomer?


spongebob

Aanbevolen berichten

Gewoon een algemene vraag, wat doen mensen die geen vriezer hebben eigenlijk? Icepods enzo kunnen toch niet in de koelkast? :s

Goeie, zijn vast niet veel mensen zonder vriezer.

Maar als je het in de koelkast bovenin tegen de achterwand aanlegt wordt het ook koud. Zal alleen minderlang koud blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook geen vriesvakje? Ik zou namelijk niet zonder een vriezer kunnen, of in ieder geval niet zonder vriesvakje ;)

Ja er wordt wel hier en daar geprobeerd of het eetbaar is of met de tandjes opgetild (omdat ik hem uiteraard op de verkeerde plek leg), maar daar kan hij wel tegen. Ice Pod is echt ontworpen voor konijnen. Tot nu toe staan hier niet meer dan een paar krassen op van tandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook geen vriesvakje? Ik zou namelijk niet zonder een vriezer kunnen, of in ieder geval niet zonder vriesvakje ;)

Ja er wordt wel hier en daar geprobeerd of het eetbaar is of met de tandjes opgetild (omdat ik hem uiteraard op de verkeerde plek leg), maar daar kan hij wel tegen. Ice Pod is echt ontworpen voor konijnen. Tot nu toe staan hier niet meer dan een paar krassen op van tandjes.

Krijgen ze dan geen plastic binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sowieso altijd opletten bij konijnen wat ze allemaal vreten. Maar een klein stukje plastic moet geen kwaad kunnen. De schilfers die ze van een icepod of fles knagen die gaan rechtstreeks naar buiten als het goed is.

Maar als je de fles gewoon in zijn hok laat liggen en er niet bij bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier ook flessen die helemaal niet zo sterk zijn, die zou ik persoonlijk niet geven zonder toezicht. (Omdat ik weet dat mijn dame het ongetwijfeld gaat proberen)

Mijn voedster heeft in ieder geval nog geen echte hap kunnen nemen van de ice-pod, terwijl ze dat bijv. wel bij de snackbal kan. Staan echt alleen maar een stel krasjes op als bewijs dat ze het wel probeert. Ook zonder toezicht gaat dit goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een stuk dakpan in de vriezer gelegd, werd alleen maar met flinke inspanning aan de kant gesmeten. Meneer ligt liever onder de grond tot een uur of 2 en daarna vindt hij het dan niet te warm meer of zo. Geen behoefte aan bevroren dingen iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Amerikaanse koelkast en dat is superhandig met dit weer: ijsklontjes uit de vriezer en dan met een spatel die klonten erin meppen. :mdr: Heb vanmiddag weer her en der flessen met ijs uitgedeeld. Maggy en Willow sleepten m door het hok heen en Maggy plofte er niet veel later achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe de konijnen gehuisvest zijn.

Toen mijn monstertjes nog beneden woonden, hadden ze geen oog voor de ice-pod. Ze hadden heerlijk koude plavuizen vloer en een ruimte die eigenlijk zelden warmer werd dan 25 graden. Ice-pod? Baasje, doe niet zo belachelijk ;)

Maar nu wonen we in een ruimte waar het snel oploopt naar 30 graden en het gaat ook rustig naar 35, dan moet je wel actie ondernemen ;) Alles wordt warm hier, dan ligt zelfs mijn rammetje op de ice-pod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat toch over verkoeling.

En als het echt iets met voer moet zijn maak je ze blij met wat verse knispergroenten zoals witlof of andijvie of een frisse komkommer. Maar er is niks speciaals voor de zomer zoals konijnenijs ofzo, als je daar naar zocht.

Verkoeling kun je het beste geven door de zoals hierboven genoemde opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .