Ga naar inhoud

Mijn 2 stoere binken.


Samiera

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Misschien een ontzettend nutteloze, domme topic.

Maar ik ben gewoon zenuwachtig voor de castratie van mijn 2 lieve mannen!

Hadden jullie dat ook? Ik vertrouw mijn dierenarts wel, daar ligt het niet aan.

En ter info, wat was bij jullie de nazorg? Ik weet dat ze minstens 1 week op

handdoeken moeten liggen. Van sommige heb ik gehoord dat ze ook nog

medicijnen krijgen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen voor & na de castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er ook altijd vreselijk tegenop zien om de zorg voor mijn konijnen uit handen te moeten geven. Ik ben ook altijd bang dat er net wat gebeurd als ik er niet ben en dat dit dan te laat opgemerkt word door de oppas.

Heel veel sterkte en succes vandaag wat betreft de castratie van je rammetjes. Ik was ook erg zenuwachtig toen mijn ram gecastreerd moest worden. Gelukkig is alles toen voorspoedig verlopen.

Wat betreft de nazorg, laat ze na de ingreep maar lekker rustig bijkomen. Daarnaast kan je ze zo nu en dan wat lekkere dingen aanbieden. Hopelijk eten ze dan snel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hij kijkt altijd zielig haha. Ik heb 2 mannen, 1 daarvan is gewoon echt n VENT, Hunter is een beetje 'n sulletje, niet lullig bedoeld haha. Maar in vergelijking met.. Haha. Ze hebben al lekker andijvie op, en wat biks met hooi. Ze hebben alleen nog 'n beetje moeite met keutelen. Als het morgen nog zo was moest ik weer contact opnemen, maar het kon nog een beetje pijnlijk zijn om te 'persen'.

Wat ik me alleen afvraag, Hunter was zichzelf net aan het wassen, en zag tussen zn beentjes het draadje van de hechting, hoort dit? Ben namelijk een beetje bang dat ie daar aan gaat trekken ofzo?

En uit voorzorg, wat als de wond een beetje gaat bloeden? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het keutelen gaat inmiddels goed. Ben er vannacht n paar keer uitgeweest om ze te controleren. Helaas zag ik dat Brownie niet meer gegeten had sinds de vorige avond (ik heb alle brokjes, snoepjes etc. geteld). Dus heb vanmorgen de dierenarts uit zn bed gebeld haha. Ik had nog pijnstillers/ontstekingsremmers in huis van mijn overleden Hummeltje. En gevraagd of ik dit mocht geven, en hoeveel. Inmiddels heb ik hem dat vanmorgen ±8 uur gegeven, en hij eet wel iets.. Maar het enige wat ie wilt, is beschuit. Dit geef ik hem, omdat ik allang blij ben dat hij wel iets wilt eten. We denken dat ie vannacht gewoon nog pijn aan zn wond gehad heeft. De dierenarts zei dat het niet zoveel uitmaakte hoeveel hij at, al waren het maar 3 hapjes. Maar toch maak ik me natuurlijk zorgen.

:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ventje at na zijn castratie ook heel slecht. Ik heb na overleg met de DA de pijnstilling verdubbeld en heel veel lekkere dingen voorgeschoteld. Paardebloem en bramenblad waren favoriet, de rest at hij niet zo. Ik heb ook verschillende groenten door de blender gehaald en een schepje dwangvoer erdoor. Daar gingen meestal wel een paar hapjes van in. Bananen of perenprakje gemaakt met dwangvoer of brokjes. Andere brokjes. Eet hij wel hooi? Dat deed mijn ventje namelijk wel, maar de rest heeft wel 1,5 a 2 weken geduurd voor het normaal was. Is wel erg lang hoor. Goed in de gaten houden dat hij kleine beetjes eet en keuteld.

Het andere ventje gaat wel goed? Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de dierenarts adviseerde mij ook, als hij nog steeds niet at, peuter eerste hapje met worteltjes te dwangvoeren, maar dat moest ik echt zolang mogelijk uitstellen. Inmiddels eet hij af en toe n brokje biks en soms 'n sprietje hooi. Mn andere mannetje eet wel kei goed, terwijl ik juist had verwacht dat hij problemen ging krijgen. Omdat hij wat zwakker is dan Brownie. Maar met hem gaat het kei goed, ik heb hem geen pijnstilling gegeven omdat ik absoluut niet merk dat hij er last van heeft. Hij knaagt ook elke keer op de tralies dat hij uit zn hok wilt, maar dat vind ik nog te eng.

Brownie heeft net wel de dolle 5 minuten in zijn hok gehad, dus hij is wel wat actiever als vannacht/vanmorgen. Ik geef 'm morgenvroeg toch voor de zekerheid nog 'n keer de pijnstilling, en dan ga ik denk ik kijken of hij ook weer zonder kan. Ik geef 'm telkens kleine stukjes beschuit of kracker, en dat eet ie wel meteen op, andijvie waar hij altijd zo gek op was laat hij helaas nog wel liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .