Ga naar inhoud

Beginnende urinebrand


HumpieDotje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn dame Dotje heeft beginnende urinebrand. Ben hier aardig vroeg achter gekomen doordat ik zag dat haar kontje ineens erg vies was, alsof ze zich niet waste. :(

Na kijken zag ik dat er wat haar miste en dat de huid eronder een beetje rood was.

Meteen bij de DA geweest en die constateerde ook dat het urinebrand is. Hoe ze hieraan komt, ik heb geen idee. Misschien van het sproeien wat ze altijd doet (ze is al wel gesteriliseerd) Maar t gaat er nu om dat het over gaat.

Ik heb zalf gekregen, 2x per dag smeren.

Nu heb ik een uurtje geleden de zalf erop gesmeerd, maar zie haar nu zich constant daar wassen maar ook aan de haren trekken. Dus op de plek van de urinebrand. Ze trekt de haren er gewoon echt uit!

Ik maak me behoorlijk zorgen of dit wel goed is.. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu dus alleen zalf gekregen ivm de huid, maar het is belangrijk om te achterhalen waar de urinebrand vandaan komt. Het is bijv. een kenmerk van EC. Mocht het dit zijn zal je konijn hier voor behandeld moeten worden. Ook dat haar kontje vies was is niet goed natuurlijk. Misschien een probleem in de voeding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze keuteld en eet en drinkt ze nog gewoon. Dus aan het eten kan het niet liggen. Ze ziet er verder ook niet ziek uit in die zin dat ze in een hoekje zit. Ze maakte net nog een binkie.

EC heeft ze niet (voor zover je dat natuurlijk met 100% kan zeggen, maar ik ben er behoorlijk zeker van), totaal geen andere kenmerken, ze is ingeënt etc.

Ik heb net pijnstilling opgehaald, ben terug naar de DA geweest en die zei dat het kan zijn dat ze de haren eruit trekt omdat het pijn doet. Dus dat de huid behoorlijk brand.

Zojuist ben ik erachter gekomen na een héle grondige inspectie dat het hok aan 1x waarschijnlijk tocht en dat er vocht in het hout zit. Ze zit hier nooit direct op want er zit zeil overheen. Maar wellicht dat het daar toch door komt. Misschien met de combinatie dat ze alles onder sproeit..

Dus morgen het hout vervangen, nieuw zeil etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .