Ga naar inhoud

Ik maak mij zorgen om Faye


teddytjes

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Graag leg ik het volgende aan jullie voor.....

Zoals een heleboel weten is afgelopen weekend Hazel van ons viertal overleden.

De andere 3 zaten om Hazel heen toen ik Hazel vond.

26 juni heb ik Skittles bij de bestaande 3 Hazel Lola en Faye gekoppeld. Dit was groot succes! De donderdag en vrijdag voor het overlijden van Hazel had Hazel een beetje de pik op Skittles wat leek op haantjesgedrag want er ontstonden ip twee koppels Lola & Skittles en Hazel & en Faye.

Zondag en maandag hadden ze alle 3 verdriet. Nu gaan Lola & Skittles weer verder waar ze gebleven waren en lijkt het alsof Faye erg in de rouw zit. Sinds vanochtend moet ik dr met de neus in de brokken zetten voor ze gaat eten maar hooi eet ze wel gewoon zelf. Hotel staat nu open en ze huppeld ook wel wat rond maar echt van plekje naar plekje waar Hazel altijd lag als ze los liepen.

Is dit nu hevige rouw wat Faye laat zien of...............

Ik wil haar de stress van de DA ook niet nog eens op dr nekje gooien omdat ik allemaal apen en beren zie.....

Hoor graag wat jullie idee hier over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook zoiets met mijn vorige konijnen meegemaakt. Vrouwtje was overleden en de ram eerste paar dagen daarna lusteloos, wilde (leek wel nadat hij door had alleen te zijn) niet in de tuin lopen. Zat stil in een hoekje van zijn hok. Kan me niet herinneren dat hij niet at of dronk... Ik zou het even aan kijken. Maar weet ook niet zo goed hoe het werkt met een groepje konijnen. Sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een konijntje in de rouw gehad.......geen eetlust, stilletjes.

Ik heb toen een behoorlijke tijd nodig gehad om het beestje weer vrolijk te krijgen. Ze teerde letterlijk weg en dierenarts gaf dat ook aan want lichamelijk mankeerde haar nooit wat bij controle.

Nu is ze weer vrolijk bij haar vriendjes gelukkig.

Hou haar goed in de gaten.

Misschien een optie om haar weer een eigen vriendje te geven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is 4 konijnen in 1x wat te veel of wat te druk?

Wel sneu zeg dat ze zo in de rouw zit. Maarja, ze mist Hazel natuurlijk ontzettend, ik kan het me wel voorstellen.

Toch proberen hara te verwennen met lekkere dingetjes zodat ze wat eet. Verder weet ik het ook niet.

Sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen twee keer bij de DA geweest.

1e keer: Faye is in rouw en krijgt cicaral drops en word bijgevoerd

2e keer: Faye heeft ws door de rouw verminderde weerstand en nu een fikse longontsteking met 40.7 koorts. Doorgaan met cicaral drops + bijvoeren, twee prikken gehad en enrofloxoral drops erbij

update: medicatie slaat aan en faye word weer wat levendiger. Nu de andere twee ook in de gaten houden dat die het niet krijgen want dat kan wel volgens de DA. Zodra ik merk dat die suffer worden gelijk met de enrofloxoral drops beginnen.

We gaan gewoon door en zijn al blij met elk klein stapje vooruit! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is door het verlies en de stress er omheen zijn weerstand omlaag gegaan. Ik hoop dat hij snel weer opknapt.

Onze Snowy was trouwens toen zijn maatje Happy overleed ook in de rouw en zat alleen nog maar in een hoekje. Toen hebben we hem mee naar Goofy genomen om een nieuw mannetje te halen en toen was ze weer happy.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update....

Faye had eerst last van rouw en wilde niet meer eten. Was helemaal de weg kwijt. Toen dwangvoeren en Cisaral en op naar de DA want Faye ging achteruit en voelde niet goed. Faye had flink koorts en longontsteking. In tussentijds telefonisch contact met de DA gehad. Nu een week later gaat het heel goed met Faye,....tenminste tot gisteravond. Ik ging haar medicatie geven en toen voelde ik ineens een hele dikke bult onder dr kaak. Dus de dierearts gebeld. De volgende ochtend (vandaag dus) gelijk als eerste aan de beurt en nu heeft ze een abces te pakken. Op zich laat ze niet zien dat ze er last van heeft. Ze speelt weer en eet weer normaal en heeft aansluiting bij Lola en Skittles.

Nu moet ik een week lang een aantal keren per dag het abces masseren en leeg drukken en dan weer terug komen om te zien hoe het gaat en of we toch nog voor andere opties moeten gaan kijken. Volgens de DA is het een plaats wat niet handig te opereren is omdat het een complex gebied is en dat de garantie dat het terug komt heel hoog ligt. Als ze er geen last van heeft dan kun je er beter voor kiezen er niets aan te doen en alleen op deze manier behandelen.

Die arme Faye, die krijgt wel heel veel voor dr kiezen.

De andere twee Lola en Skittles hebben nergens last van en sluiten Faye mooi in hun koppel binnen :) Af en toe krijgt ze een knuffel of een kus van hun en nodigen hun haar uit voor een rondje rennen..

Ik heb in mijn achterhoofd nog steeds de angst van besmetting en dat ik het hele viertal ga verliezen. Volgens de DA hoef ik mij geen zorgen te maken want als Hazel iets besmettelijks hadden gehad dan hadden ze nu alle drie iets gehad en waren er al meer doden gevallen. Het was even opletten met de longontsteking van Faye maar ook dat is niet overgesprongen. En wat Faye nu heeft is gelukkig ook niet besmettelijk.

Ondanks alles ben ik er nu onwijs scherp op en als ik ze smorgens naar buiten in de ren breng en saafs weer binnen haal gaat de hele check er over heen voordat ze voor de nacht weer in het hotel gaan. Ik moet er niet aan denken dat ik er nog meer kwijt raak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik baal hier ook erg van.

Ik ben nu een aantal dagen bezig en gaat volgens mij de goede kant op :) Het abces is nog niet weg maar dat wat er nu nog in zit krijg ik er echt met geen geweld uit. Maar maak het een paar keer per dag schoon. Durk het helemaal uit en spoel het met betadine (advies van Wupsie) en dat helpt goed!

Met de andere twee gaat het heel goed hoor :D Die hebben gelukkig helemaal nergens last van.

Buiten het abces gaat het met Faye ook goed hoor. Maakt binkies en eet en drinkt goed en sluit goed aan op de andere twee (Lola en Skittles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .