Ga naar inhoud

Gil!


Vera_Knijn

Aanbevolen berichten

Wauw.. Ik heb vaak in mijn leven konijnen gehad en gezien, maar had nog nooit een konijn horen gillen.. O_o

Wat is dat een eng geluid zeg! Dat gaat echt door merg & been!

Omdat Vera gestereliseerd is, moesten ze het even zonder elkaar doen.. Vera had namelijk teveel last van haar hormonen en was dan best aggressief naar Molly toe.. (beide voedsters) Dus ik Vera laten helpen..

Zo langzaamaan wilde ik ze weer aan elkaar laten wennen en ik moet zeggen het ging best aardig; huppelde al weer samen door de kamer en Vera likte Molly ook weer.. Zo ook net.. Samen gezellig huppelen en eten.. En ineens beet Vera Molly.. Molly gilde..!

Vera rende naar haar eigen hok toe, dus die heb ik meteen dicht gedaan, Molly ging in het hoekje van de kamer zitten. Ik heb haar even op adem laten komen en heb gewacht tot zij naar mij kwam. gelukkig zie ik bergens bloed (hoewel dat best moeilijk te zien is bij mijn kleine pluizige wuppie). Molly durft amper langse het hok van Vera te lopen nu.. En dat terwijl er echt een paar meter kamer tussen zit..!

Betekent dit dat ze helemaal niet meer samen in 1 hok kunnen leven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een heel akelig geluid. Je schrikt je rot en da's de bedoeling ook natuurlijk.

Maar misschien moet je ze gewoon eerst eens op neutraal terrein opnieuw koppelen. Maar dan wel over een tijdje pas, je hebt ze veel te snel weer bij elkaar gezet. Ze is pas 1,5 week geleden geholpen en de hormonen zitten gewoon nog in haar lijf, het duurt wel 5 of 6 weken na de sterilisatie voor het konijn geen last meer heeft van de hormonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je hok? Als het een standaard hok is van 1,5 meter bij 60 cm, dan kun je er eigenlijk op wachten dat 2 voedsters, opgesloten in dat hok, ruzie met elkaar krijgen. Mijn advies is dan ook dat mocht het wel weer goed gaan tussen die 2, je ze niet meer opsluit in dat hok..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je hok? Als het een standaard hok is van 1,5 meter bij 60 cm, dan kun je er eigenlijk op wachten dat 2 voedsters, opgesloten in dat hok, ruzie met elkaar krijgen. Mijn advies is dan ook dat mocht het wel weer goed gaan tussen die 2, je ze niet meer opsluit in dat hok..

In het verhaal staat dat beide een apart hok hebben en ruzie kregen toen ze los liepen...dus als de hoeveelheid ruimte ligt het niet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat Vera gestereliseerd is, moesten ze het even zonder elkaar doen.. Vera had namelijk teveel last van haar hormonen en was dan best aggressief naar Molly toe.. (beide voedsters) Dus ik Vera laten helpen..

Betekent dit dat ze helemaal niet meer samen in 1 hok kunnen leven?

In het verhaal staat dat beide een apart hok hebben en ruzie kregen toen ze los liepen...dus als de hoeveelheid ruimte ligt het niet.....

Daar reageerde ik op en in die situatie maakt de ruimte wel degelijk wat uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties! Ik twijfelde al of ik te snel was met koppelen.. ;)

Mijn konijntjes hebben het ontzettend luxe; hebben altijd minimaal 2 vierkante meter per konijntje ter beschikking! :) En als ze samen in het hok zitten 5 vierkante meter.. De standaard kooi wordt gebruikt als wc en dat gaat prima. Nu ze apart zitten hebben ze beide een standaard kooi tot hun beschikking.

Ik zal hen de komende weken nog uit elkaar houden. en ze gewoon een voor een los laten. En het daarna nogmaals proberen! :)

(Buiten de ruimte die zij nu al hebben om, mogen ze ieder elke dag een paar uur rondhupsen! Er worden hier dus ook de hele dag door binkies gemaakt! :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou aan de ruimte ligt het niet...maar zou wel op een neutrale ruimte koppelen en niet weer de hokken zomaar los zetten.

2 voedsters is altijd een beetje lastig

Bedankt voor alle reacties! Ik twijfelde al of ik te snel was met koppelen.. ;)

Mijn konijntjes hebben het ontzettend luxe; hebben altijd minimaal 2 vierkante meter per konijntje ter beschikking! :) En als ze samen in het hok zitten 5 vierkante meter.. De standaard kooi wordt gebruikt als wc en dat gaat prima. Nu ze apart zitten hebben ze beide een standaard kooi tot hun beschikking.

Ik zal hen de komende weken nog uit elkaar houden. en ze gewoon een voor een los laten. En het daarna nogmaals proberen! :)

(Buiten de ruimte die zij nu al hebben om, mogen ze ieder elke dag een paar uur rondhupsen! Er worden hier dus ook de hele dag door binkies gemaakt! :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe leefden zij altijd samen. Maar vanwege de operatie van Vera, moesten zij uitelkaar. Ik liet hen dus omstebeurt door de kamer rennen. De eerste paar dagen keken ze niet naar ekaar om, maar op een gegeven moment als bijvoorbeeld Molly los liep, stond ze aan het hek bij Vera druk te snuffelen en omgekeerd. Er werd zelfs gewoon gelikt! Waara ieder aan een kant van het hek ging liggen.

Dat was het moment dat ik dacht; ik ga jullie voorzichtig tegelijk weer los laten.

En doordat Vera Molly gebeten heeft zijn zij nu uitelkaar. Dus daarom leven zij nu apart.

Overigens heb ik goeie hoop dat dit weer goed komt hoor! Want als Vera door de kamer hupst en ik geef hen wat lekkers, brengt Vera het naar Molly toe.. ^_^ En Molly doet omgekeerd hetzelfde..

Het zijn en blijven maffe wezentjes hoor! ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je ze uit elkaar zou houden?!

Nu gaan ze frustratie opbouwen dat ze elkaar wel kunnen zien maar niet bij elkaar kunnen komen, krijg je volgende keer weer precies hetzelfde verhaal natuurlijk want de situatie is weer hetzelfde als voorheen!

Zorg dat ze elkaar niet kunnen zien, niet kunnen ruiken, en al helemaal niet bij elkaar kunnen komen zoals nu. Dan hopen dat ze het verleden en elkaar vergeten zijn als je ze weer op neutraal terrein koppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .