Ga naar inhoud

Bijna geen hooi eten, doe ik het goed verder kwa voer?


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Vandaag met de hele beestenbende ( katten voor inenting, konijnen voor nagels knippe en gezondheids check)

Naar de DA geweest

Nijntje en Marley hebben hun eigen voorbeeldig gedragen, konden rustig opgepakt worden voor onderzoek, tanden vacht oren enz, alles goed verklaard :) en nagels zijn weer lekker bij geknipt, kost maar 10 per konijn ;) geen consult kosten gerekend omdat de katten ook mee waren :)

Gelijk gevraagd over hooi en gezegd wat ik ze geef, kwa groenten was het niet te veel gelukkig, kwa hfst zat ik gelukkig ook redelijk in de richting, alleen hooi eten nog meer proberen

De hfst wat ze per dag krijgen was dus 60 gram in 1 handje, zit redelijk goed moet eigenlijk 100 zijn maar omdat ze bijna geen hooi eten is 60 gram voldoende om hooi meer te stimuleren...

Kwa gewicht van ze zat ik ook goed in de richting :) Nijntje is 2,60 kg en Marley is 2,40 kg

Precies 5 kg bij elkaar :P

Maar heb nou wel bij de DA gelijk de SS besteld, vanwege meer vezels ( binnekort ff ander adres zoeken wat iets goedkoper is om te bestellen) is bijna 60 euro voor 10 kg zak...

Ondanks dat ze in blakende gezondheid zijn is dit me eigen keus om toch voor de ss te gaan...

En verder gewoon meer hooi soorten proberen

( kreeg zelfs compliment van de DA :) voelt toch goed :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef Basje hier elke dag 2 stokjes fibafirst van supreme (hetzelfde merk als science selective), dit is in principe basisvoedsel (bix), ik geef het echter als "snoepje". Deze bix zijn in de vorm van staafjes, en bevatten 30% vezels! Dat is meer dan hooi bevat. Het word hier goed gegeten (Basje is er doool op) en is gezond :)

Het is dat het zo duur is, anders kreeg Basje het constant denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gewone SS? Oef dat is een flinke prijs, online betaal je daar zo'n 35 euro voor... bijvoorbeeld bij konino.

Idd flinke prijs, maar voor eerste keer is dat niet zo erg... Heb ik het iig kan ik rustig op zoek:p

Konino, is dat een website?

Maar het is de ss met extra vezels.

( weet niet of het nou de ' verbeterde ' gewone ss is of echt met extra vezels)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gebeld door de DA, bestelling was binnen :) hadden alleen de supreme fibafirst besteld omdat hier nog meer vezels inzitten.

Ik naar de DA, doos opgehaald ( 2 kg voor 16 euro uiteindelijk)

Nijntje en Marley hebben met smaak allebei een staafje opgegeten, eens kijken hoe het gaat, de hfst eerst erbij blijven geven tot de zak op is en dan alleen die fibafirst.

Hoop dat het allemaal goed gaat :)

Ziet er wel apart uit trouwens die staafjes :P

( trouwens vorige week bij Ranzijn een zak kruidenhooi met wilde rozen erin gehaald, hier eten ze al ietsje meer van dan de andere soorten hooi tot nu toe :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fibafirst vinden ze hier ook erg lekker. Ik gebruik ze als 'snack'.

Het nadeel is dat die staafjes zo lang zijn dat je ze niet gemakkelijk kunt afmeten en dus echt iedere keer moet gaan wegen of tellen haha. Ik kan nu namelijk heel gemakkelijk 1 eetlepel geven van mijn huidige biks, dan weet ik dat dat 15 gram is. MAar die van Fibafirst kun je niet echt op een eetlepel doen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .