Ga naar inhoud

Klitten tussen de snorharen


Vloems

Aanbevolen berichten

Een van mn nijnen heeft een aantal dikke klitten rond zn snoet zitten. Vraag me niet waar ie in gezeten heeft maar het lijkt wel stroop of iets anders plakkerigs, waardoor zn haren aan elkaar zijn gaan plakken :s Het is echt een rotplaats, want het is tussen zn snorharen en ook schuin onder zn kin zit een grote. Iemand handige ideeen wat ik hiermee aan moet??

p1200344.jpg

voorbeeld, dat grote stuk bij zn achterste snorhaar, voor die inham.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het hetzelfde is wat mijn konijnen soms hebben, ik voel dan een "verdikking" bij de huid, ik wrijf daar een beetje over en dan laat het plukje haar los. Misschien dat dit hetzelfde is?

Als het echt kleverig is, zou ik eerst proberen om het wat met water te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds mijn konijnen buiten zitten hebben ze van dat slakkenslijm tussen de haren wat verschrikkelijk plakt en dan hard opdroogt. Maar ze lijken het na een dag of zo toch wel er weer uit gewassen te hebben. Kan het dat niet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jahe, denk je dat dat pijn doet? Ergens denk ik van wel, omdat ie daarmee zijn omgeving deels detecteert. Maar zitten die receptoren in de haar of geven die haren alleen de trilling door... Iemand die dit weet?? Arm beest, hij heeft ook extreem veel snorharen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze alleen trillingen en zo doorgeven want die snorharen verharen ook, ik heb er wel eens een gevonden. Dus het lijken me verder normale haren. Maar ik denk dat een konijn best gedesoriënteerd kan raken als hij ze mist, omdat hij niet kan voelen of een ruimte te smal is om er doorheen te kunnen, of geen luchtstromingen meer voelt waardoor ze misschien ook meer kunnen schrikken als er iemand aan komt en zo? Ik weet het niet maar die dingen zullen er niet voor niets zitten.

Misschien eens de dierenarts bellen om te vragen of je het beter kan laten zitten of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .