Ga naar inhoud

Is dit een goed dieet?


ledh

Aanbevolen berichten

Martha is m'n eerste (dwerg)konijntje dus ik wil graag dat ik haar goed verzorg! is dit oké?

-elke dag vers hooi (berghooi van Tom&Co winkel), steeds aangevuld zodra het op is.

-korrels, er zitten geperste korrels in en ook andere dingen, ik denk gepofte mais enzo. per dag twee handjes (eentje savonds, eentje sochtends)

-om de twee-drie dagen een vingerlengte wortel

-vers water

Ik denk dat ze nog wat meer verse groente mist maar ik weet niet goed wat! ik heb haar in het begin wat sla gegeven maar daar kreeg ze diarree van dus ben ik er mee gestopt. Ze eet alles op maar is vooral gek op de korrels. Ik vermoed dat al die extra's tussen de korrels niet hoeven dus volgende keer koop ik een zak met enkel geperste korrels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja biks is beter als gemengd voer. Van gemengd voer gaan ze selectief eten, is ongezond en kunnen er dik van worden. Die gekleurde dingetjes is eigenlijk een soort snoep voor konijnen. Je kunt het beste hope farms, supreme, etc. geven. Zelf geef ik hope farms, is goed voer, helpt ook heel goed tegen Slof zijn haakjes en het is niet zo duur. (15 euro voor 15 kilo)

Ze mag ook wat meer groente inderdaad. Konijnen mogen super veel soorten groenten, kijk maar op de veilig planten lijst. Iedere dag een bakje groenten is het beste. In appel en wortel zit veel suiker, dus daar worden ze snel dikker van. Dit moet je dus ook niet te veel geven. In sla zit veel vocht, dus daar kunnen konijnen snel van aan de diarree gaan inderdaad.

Oja, wel voorzichtig opbouwen. Als je in een keer veel gaat geven kunnen ze diarree krijgen.

Maar verder heeft ze een goed voedingsschema hoor. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .