Ga naar inhoud

Welke planten zijn dit?


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb 2 planten waarvan ik niet weet wat het is.. Misschien is hier iemand die het weet?

Plant 1:

attachment.php?attachmentid=61387&d=1341245247

Het groeit tussen een andere plant en mijn salie. Of kan Salie bloemen krijgen en is dit dus ook salie? Het gaat dus om het plantje dat naar rechtsbovenin groeit.

Plant 2:

attachment.php?attachmentid=61388&d=1341245247

Deze kreeg ik gratis vanuit het tuincentrum mee tussen mijn tuinmargriet.. Maar ik weet zeker dat het geen margriet is omdat het andere bladeren heeft..

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.google.nl/search?num=10&hl=nl&site=&tbm=isch&source=hp&q=bloeiende+salie&oq=bloeiende+salie&gs_l=img.3..0.97.3129.0.3313.17.9.1.7.8.0.49.340.9.9.0...0.0.W7dC25Wun64&biw=1600&bih=785&sei=Qs7xT7qhF6Sv0QWE8KDQDw

Zo kan het eruit zien. Ik vind het een beetje lastig om zo van de foto te beoordelen, dus misschien dat je dat zelf het beste kan bekijken. Salie kan inderdaad bloeien. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.google.nl/search?num=10&hl=nl&site=&tbm=isch&source=hp&q=bloeiende+salie&oq=bloeiende+salie&gs_l=img.3..0.97.3129.0.3313.17.9.1.7.8.0.49.340.9.9.0...0.0.W7dC25Wun64&biw=1600&bih=785&sei=Qs7xT7qhF6Sv0QWE8KDQDw

Zo kan het eruit zien. Ik vind het een beetje lastig om zo van de foto te beoordelen, dus misschien dat je dat zelf het beste kan bekijken. Salie kan inderdaad bloeien. :)

Bloeiende salie, verliezen de bladeren dan hun haren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die onderste die wil ik ook weten. Het is onkruid, zoveel weet ik wel want het staat hier heel erg veel. Maar ik vraag me ook al een tijdje af hoe die heet en ik kan het niet vinden in mijn flora.

Mijn ma wil het idd ook weten, bij haar groeit het ook en het groeit als kool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is basterdwederik!

Zegt mijn moeder. En dat klopt wel met de plaatjes op internet. Ik had die ook gezien in mijn flora toen ik hem daarin wilde opzoeken maar daar zag hij er wat anders uit. Mijn moeder zegt dat ze kruisen als een gek en er dus weer allerlei variëteiten zijn. En dat je het gauw uit moet trekken, maar daar was ik zelf ook al achter :P

Ze zegt dat het niet echt giftig zal zijn voor konijnen maar dat je het ook niet speciaal moet gaan voeren of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in eerste instantie had ik alleen de bloemen eruit geplukt zodat ze geen zaadjes zouden vormen, maar toen zag ik iets verder op nog zo'n plant groeien, dus toen heb ik ze beiden eruit getrokken.. Maar dat was nog niet zo makkelijk, want de grote had al mega wortels en zat in m'n tuin margriet.. Nu maar hopen dat m'n tuinmargriet het blijft doen en deze eenjarige onkruid weg blijft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik trek ze er best makkelijk uit moet ik zeggen, de wortel gaan niet diep. Hier staan de randen van de moestuin er vol mee.

Ik denk dus dat je er goed aan hebt gedaan de bloemen eruit te halen als ik dit hier zo lees:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onkruid#Zaadonkruiden (zal dan wel eenjarig zaadonkruid zijn)

aangepast door Lonja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .