Ga naar inhoud

weigering eten hooi


strandje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kan het hooi nat maken, dan is de geur sterker, misschien helpt het.:yes:

Misschien kan je beter eerst hooi geven, en als ze het op heeft ( of bijna op ) geef je pas biks. Ze moet vanzelf wel eens honger krijgen.

Das waar!:mdr:

Xxxxxies Rebecca en Vlekkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart om te lezen dat ze bijna geen hooi eten. De mijne kunnen er geen genoeg van krijgen. Een hooibal moet ik zo'n 4 tot 5x per dag vullen bij Knabbel&Babbel.

Wat betreft de BDK's die ze laten liggen, dan inderdaad minderen met biks dan zal het een stuk minder worden. Mijn nijnen lieten er eerst ook veel te veel liggen maar sinds ik ze minder biks geef heb ik daar bijna geen last meer van bij ze.

Succes er mee in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn laat eigenlijk geen BDK liggen en hij houdt heeeel erg van biks!!:mdr:

Hij heeft nooit echt veel hooi gegeten....

En m'n konijn eet ook wel gras, zelfs nat gras waardoor hij een poos geleden een vieze kont had..!

Maar Lonja, hoe zie je dan eigenlijk dat je ene konijn wel goed hooi eet en de ander nie? Je zit er toch niet de hele dag bij, of wel?!:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh nou toch wel genoeg om ze goed te observeren. De ene had ik eerst en dus wist ik al dat hij geen hooi wilde eten, toen de andere erbij kwam aten ze samen goed hooi, maar na een paar dagen zag ik alleen het nieuwe konijn nog hooi eten en de eerste nooit meer.

Nu zitten ze toevallig apart, de 1 binnen de ander buiten, dan kan je het helemaal goed zien natuurlijk.

Maar voor die tijd wist ik ook al wel wie wat deed, ik ken mijn pappenheimers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet er alles van weigeren hooi te eten.

We hebben de konijnen met 9 weken gekregen en ze aten veel hooi met gemengde brok.

Nadat de zak hooi op was weer een zak gekocht van een ander merk maar dat weigerde ze.

Het zelfde merk wat ze wel wilde, weer weigeren en kruidenhooi geprobeerd. nee ook niets.

Wel begonnen ze stooi te eten, dit wilde ik niet, want ze keutelde kleine keutels, ik was bang dat ze verstopt zouden raken.

Nu geef ik alleen nog grove zaagsel met klein beetje brokjes en hooi. Af en toe eten ze zelfs van de zaagsel, heel raar.

Ik begin met de dag met vers hooi, later in de ochtend geef ik brokjes, maar echt van harte eten ze nog niet van de hooi.

Ik wil nog wel hooithee gaan geven.

Ik gaf ook groen voer en af en toe snoepjes maar daar ben ik ook mee gestopt.

De konijnen zijn hierdoor wel afgevallen, wat niet erg is, ze zijn nu niet dik meer.

Maar het is in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik heb nog een vraagje, ik weet niet of het hier kan, maar ik geef de konijnen gemengd voer voor dwergkonijen.

Maar hier hebben ze het ook over ss.

Wat is dat?

Gemengd voer is niet goed.

Dat is hetzelfde als jij elke dag bij de Mac zou zitten.

Ze hebben het hier over SS dat is Science Selective, het beste voer wat er nu te krijgen is.

Die moet je 15 g per kilo lichaamsgewicht voeren, met veel hooi en wat groente.

Je hebt ook HFST dat is Hope Farms SuperTrio, ook een goede betaalbare brok.

Deze 2 merken voeren heel veel mensen hier, HFST is overigens 25 g per kilo lichaamsgewicht.

HFST is ook 15 euro voor 15 kilo, SS is véél duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze momenteel 40 staafjes op 1 dag, iedr 20, ze aten geen hooi meer.

Dus, ik geef wss straks ook veel minder :P

Je telt ze?! :surprised:

Ik denk dat je met HFST goed zit als je 20 gram per kilo lichaamsgewicht aanhoudt, kan bij goed eten van hooi en groenten ook misschien wel wat minder zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch mensen aan willen raden als je echt alles geprobeerd hebt en je konijnen eten nog steeds geen hooi, ze ten minste verse lange grassprieten te geven, van die harde met halmen, raaigras. Dan blijven ze ten minste wel kauwen op vezels.

Maar natuurlijk moet je dat pas gaan doen als je écht alles geprobeerd hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dan moet ik dus die bruine brok hebben.

Ik zag ook konijnen musli, ik neem aan dat het ook elke dag bij de mac eten is?

Kopen jullie het bij de Intratuin?

Groetjes

Musli is idd ook snoep.

SS en HFST worden inderdaad bij tuincentra en dierenwinkels verkocht. De meeste mensen die SS geven, bestellen het in Engeland omdat het daar goedkoper is per zoveel zakken van 10 kilo.

HFST is overal ongeveer even duur per 15 kilo betaal je ongeveer 15 euro.

Intratuin heeft 2,5 kilo zakken hooi, waarvan het hooi vrij groen is, lekker rijkt en hier enorm opgegeten wordt! Het zit in een doorzichtige zak zonder merk. Ranzijn verkoopt het ook.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die zak hooi ook gekocht.

Dat was mijn eerste zak hooi en die aten ze heerlijk op,meerdere keren op de dag de hooibal vullen.

Toen het op was weer een zak gekocht, bij de welkoop van kenner, nee ze wilde niet eten.

Toen verschillende soorten kruidenhooi geprobeerd, nog niet.

Ze werden echt al dunner.

Toen weer naar de Intratuin die grote zak (berghooi) mooie groene kleur hooi gekocht.

En niets eten he? Daar aan de verkopers gevraagt of het veranderd was de samenstelling, naam enz.

Was niet veranderd, kom met de zak maar terug, kijken we er even naar, misschien is de hooi niet goed.

Toch de zak geruild, hij was wel goed hoor, maar niet ervan eten.

Nu een baal bij de boer gekocht, en eerst hooi geven en dan gemengde brok later geven en dan minder.

(ik ga nog andere brokjes halen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes yes yes!!!

M'n konijn heeft hooi gegeten, meer dan normaal!

Gisteravond dacht ik: laat ik het hooi toch nog maar even verversen. Dus ik doe wat nieuw hooi in z'n voerbakje (doe ik niet zo vaak) en heb het een klein beetje nat gemaakt. Toen ik weer naar binnen ging, at hij al een paar plukje, maar ik dacht: hij stopt zo vast wel met eten.

Maar toen ik hem vanmorgen z'n eten wou geven, was bijna alles op!! En het lag er ook niet naast ofzo..! Eindelijk, hopelijk heeft hij de smaak te pakken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die zak hooi ook gekocht.

Dat was mijn eerste zak hooi en die aten ze heerlijk op,meerdere keren op de dag de hooibal vullen.

Toen het op was weer een zak gekocht, bij de welkoop van kenner, nee ze wilde niet eten.

Toen verschillende soorten kruidenhooi geprobeerd, nog niet.

Ze werden echt al dunner.

Toen weer naar de Intratuin die grote zak (berghooi) mooie groene kleur hooi gekocht.

En niets eten he? Daar aan de verkopers gevraagt of het veranderd was de samenstelling, naam enz.

Was niet veranderd, kom met de zak maar terug, kijken we er even naar, misschien is de hooi niet goed.

Toch de zak geruild, hij was wel goed hoor, maar niet ervan eten.

Nu een baal bij de boer gekocht, en eerst hooi geven en dan gemengde brok later geven en dan minder.

(ik ga nog andere brokjes halen)

Dan zou ik de vitami en vitakraft van de AH (XL) proberen. Die vinden ze hier ook super. In sommige tuincentra kun je Puik alpenweide of bergweide hooi kopen (dus niet weide hooi) wat er hier ook in gaat als koek..

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien moet je gewoon wat geduld hebben en wat proberen, net als bij mij!

mijn konijn eet zn hele leven al slecht hooi... hij houd er gewoon niet zo van.

maar zo als ik eerder zei: hij heeft eindelijk de smaak te pakken!!

vanaf nu geef ik zn hooi in zn voerbakje als hij zn eten op heeft en het werkt echt!

net ook, ik gaf hem wat vers hooi en hij begon gelijk te eten, een week geleden zou hij dat nog niet gedaan hebben hoor..!!

Dus ik moet het gewoon in zn voerbakje doen....

misschien een tip voor andere mensen die ook een konijn hebben die niet zo van hooi houd?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram eet ook weinig hooi. Sinds we een nieuw ruifje hebben, met vrij grote gaten, vindt hij het leuk om alle sprieten er een voor een uit te trekken en op de grond te gooien. Maar zo stiekem verdwijnt er ook regelmatig wat in zijn bek... Het soort hooi maakt hem niet uit, het gaat hem om de bezigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .