Ga naar inhoud

wilgentakken


Mascha

Aanbevolen berichten

Ik wil ook binnenkort op jacht met de tuinschaar.. hoe zit het met de bladeren aan die takken? Mogen ze die ook gewoon hebben of is het beter om de kale takken te geven?

Ben ook al aan het googlen geweest over hoe wilgen er ook alweer uitzagen haha.. erg eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bladeren kunnen ook geen kwaad! Er zijn trouwens heel wat bomen waar konijnen de takken en bladeren van mogen hebben, ik denk wel dat er hier op het forum ergens een lijst met wat konijnen mogen eten.

Mijn nijnen zijn verzot op beukenblaadjes!!! We hebben een beukenhaag staan, en elke dag knip ik een pot vol blaadjes en takjes (de jonge scheuten) af, en dan is het smullen geblazen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de Welkoop wilgentakken gezien, maar die vond ik niks. Het waren hele dunne twijgjes zonder blad en vond het voor 10 mikado stokken ook best wel duur. Ik ga lekker de omgeving hier afstruinen en ze krijgen van mij appeltakken, daar zijn ze echt gek op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug hebben mijn konijnen voor het eerst verse wilgentakken gekregen. Ze vonden het heerlijk maar hun lichaampje bleek er helaas niet goed tegen te kunnen. Zo kreeg Puk er diarree van en reageerde Stamper er allergisch op.

Misschien is het dus verstandig om met een klein takje te beginnen en dan te kijken hoe hun lichaam erop reageert.

Merk je de volgende dag niks bijzonders, dan kan je gerust wat meer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch met elke groente die je geeft toch zo? Ik heb zelf gemerkt dat 1 blaadje andijvie per konijn bij sowieso 1 konijn al diarree geeft. Ik heb die groente maar geschrapt, want 1 blaadje vond ik zelf nou niet bepaald veel en na 2x proberen met een aantal dagen tussenpozen had ik zoiets van: laat maar zitten, we gaan andere groente uitproberen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan ik wilgentakken al geven bij een konijn van +/- 9 weken oud.

Ik had eerst knaagstenen willen kopen maar las dat dit erg slecht was.

Gisteren even wat wilgentakken geknipt en hij knaagt er lekker aan.

Ik heb er geen blad etc aanzitten omdat dit nog niet zo goed is voor de jonkies.

Ik hoop dat iemand het antwoord hierop heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik wilgentakken al geven bij een konijn van +/- 9 weken oud.

Ik had eerst knaagstenen willen kopen maar las dat dit erg slecht was.

Gisteren even wat wilgentakken geknipt en hij knaagt er lekker aan.

Ik heb er geen blad etc aanzitten omdat dit nog niet zo goed is voor de jonkies.

Ik hoop dat iemand het antwoord hierop heeft

Zo ver ik weet mogen ze met 9 weken ook al heerlijk wat wilgen takken met bladeren ;)

attachment.php?attachmentid=48028&d=1309774719

Toen waren die van mij nog maar 8 weekjes :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .