Ga naar inhoud

Kapper


schaatsstip

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik heb twee konijnen, een Teddy widder en een vuilnisbakkie met ook veel haar.

Wij gaan straks drie weken op vakntie op een plek waar we erg moeilijk te bereiken zijn (weinig telefoon en geen internet) dus willen we het onze familie die voor Pim en Muts gaan zorgen het zo makkelijk mogelijk maken. Omdat ze veel gekamd moeten worden leek het me handig om ze kort te knippen. Bij Muts is dit geen probleem. Maar Pim is een teddy widder en zou het zonde vinden om hem te kort te knippen als z'n mooie vacht niet meer goed terug komt. heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt alsvast! Groeten Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vacht komt (helaas voor pim) echt wel weer terug hoor. Ik denk dat je behalve je familie, pim er zelf ook een heel groot plezier mee doet door hem lekker kort te knippen.Het knippen zelf zal hij dan wel niet zo leuk vinden, maar daarna zit het hem niet meer in de weg, en is het weer veel meer een konijn die zich ook als konijn kan gedragen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 angora's en een teddy widder en die hou ik standaard kort. Voorheen liet ik de vacht na een knipbeurt wel langer groeien en ik merkte geen verschil in "kwaliteit"van de vacht, bij geen van drieën. Ik heb ze een aantal jaren geleden aangeschaft omdat ik de vacht zo mooi vond. Inmiddels weet ik dat de konijnen zelf liever een kort vachtje hebben, dus sindsdien hou ik ze kort, zodat ze zelf geen last hebben van hun vacht (hitte, vaak moeten kammen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .