Ga naar inhoud

Gedrag verandert na castratie?


FHMuis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Muis is eind mei gecastreerd. Eerder liep hij erg veel om je voeten heen, rondjes lopen, dan viel je er soms bijna over heen. Hij begon ook tegen je aan te staan en dan te krabbelen aan je benen (en dit alles was niet omdat hij dan altijd geaaid wilde worden...). 's Ochtends als hij zijn voer kreeg was hij altijd wel wat : hebberig", schoot dan echt uit naar zijn voerbak (ik hield mijn hand altijd bovenop zijn rug en dan wou het wel).

Sinds hij gecastreerd is, is hij wel wat veranderd; hij loopt nu zo vanaf de deel de woonkamer binnen (als de deuren open staan) deed hij eerder niet. Is zelfs wat sneller chagerijnig naar mijn vriend toe/ wat sneller nukkig. Vanmorgen gaf mijn zoon (van 7) hem voer. Die doet dat wel vaker, ook hand op zijn rug en dan de voerbak pakken, hij haalde echt uit naar hem; beet hem in zijn arm (niet doorgebeten, geen bloed).

Ook mijn jongste zoon van 2 snuffelt/ krabbelt/ bijt hij meer in zijn schoenen/ kleren.

Hoe lang voordat zijn hormonen helemaal uit zijn lichaam zijn verdwenen?

Kan ik wat met dat voeren?

Tis nog steeds een scheet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat om de benen lopen,rondjes lopen om je heen en krabben is allemaal hormonaal gedrag van een konijn,dus is het niet vreemd dat het verdwijnt als die gecastreerd is.

En echt goed dat de hormonen zijn verdwenen zijn is 6 tot 8 weken.

Maar na 2 weken kun je hem al koppelen aan een voedster, kan zijn dat hij die aandacht gewoon mist.

En het voeren lijdt hem gewoon wat af met een groenblaadje.

Denk dat de man gewoon wat enthausiast is al die z'n voer krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is op zich nog niet zo vreemd, het kan echt een tijd duren voor de hormonen weg zijn. konijn van een collega deed net zo als jij omschrijft en zij baalde want dacht dat castratie niet had geholpen, 2 maanden later was zijn 'vervelende' gedrag ineens verdwenen. dus misschien nog gewoon wat afwachten, gelukkig bijt hij niet door, ik denk dat het de hormonen nog zijn en dit kan nog even duren.

wat je misschien ook kan doen is de voerbak weghalen als hij zijn eten op heeft zodat als je hem opnieuw eten gaat geven je de bak al op een plek hebt staan waar hij niet bijkan, zo kan hij niet ineens op zijn voerbak 'vliegen'. zo kan jij/of je zoon eten in de bak doen en dan neerzetten, hem dan inderdaad tegelijk afleiden ofzo zodat hij rustig komt om te eten :) succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi..er is nog hoop dus :P

Eum..hij wordt dus al enthousiast als je die voerbak weg haalt....

En weghalen als hij het op heeft: hij laat het staan en doet er lekker de hele dag over (ik heb zijn voer afgewogen pas en hij krijgt op zich niet teveel)..

's avonds krijgt hij er dan weer iets in...maar dan loopt hij los en dan is het geen punt, dan gaat hij zijn hok in omdat hij uist weer voer krijgt en lekker nieuw hooi :mdr:

Dus geen idee wanneer ik die bak er dan uit moet halen.

Naja eens zien of we hem kunnen afleiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Eerder liep hij erg veel om je voeten heen, rondjes lopen, dan viel je er soms bijna over heen. Hij begon ook tegen je aan te staan en dan te krabbelen aan je benen (en dit alles was niet omdat hij dan altijd geaaid wilde worden...).

Tis nog steeds een scheet hoor.

Ceres was ook zo, nu is hij 2 weken geleden gecastreerd, dit gedrag is verdwenen, maar wat ik merk is dat hij precies moedeloos wordt, is hij nu gewoon konijnenlui of niet? geen idee, maar hij doet het meer dan vroeger, dan ploft hij letterlijk neer op de grond en blijf liggen en liggen, de laatste dagen blijf hij ook veel liggen in zijn kooi, terwijl het appartement zijn speelterrein is...moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceres was ook zo, nu is hij 2 weken geleden gecastreerd, dit gedrag is verdwenen, maar wat ik merk is dat hij precies moedeloos wordt, is hij nu gewoon konijnenlui of niet? geen idee, maar hij doet het meer dan vroeger, dan ploft hij letterlijk neer op de grond en blijf liggen en liggen, de laatste dagen blijf hij ook veel liggen in zijn kooi, terwijl het appartement zijn speelterrein is...moet ik me zorgen maken?

Doet Muis ook. Was al een lekker lig konijn :yes: maar hij ploft nu net wat vaker neer op zijn zij en zit ook wel eens een poos in zijn kooi, ook al kan hij er uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .