Ga naar inhoud

appart gedrag als ze eten krijgen


pluis04

Aanbevolen berichten

mijn konijnen gaan eerst 4 rondjes rennen achter elkaar aan door de ren als ze eten krijgen, en daarna duiken ze alle drie tegelijk op de eet bak.

iemand een idee waarom ze dan doen?

Mickey heeft dat nooit gedaan met Kanina als ze eten kregen.

vind dit wel appart elke keer is het, en ook altijd 4 rondjes nooit 2 of 5 altijd precies 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde hier bij mijn koppel, heb nooit het aantal rondjes geteld, maar ook dat jagen.

Heb er laatst ook een topic over geopend, maar schijnt redelijk normaal te zijn, veel mensen herkenden dit.

Werd mij aangeraden ze uit aparte bakken te laten eten, maar dit helpt ook niet.

Maarja zolang ze elkaar geen pijn doen, vind ik het wel best... stelletje mafketels zijn het, die konijnen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier doen ze het ook. Max kan het ook heel lang doen als hij iets heel lekkers in zn bek heeft. rentie er eerst 5 minuten mee rond voor hij een geschikt plekje heeft gevonden om het op te eten. Ik denk dat ze gewoon blij zijn dat ze lekkere brokjes krijgen en van blijdschap rondjes blijven rennen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar allemaal. Hier vliegen ze ook als gekken rond, helemaal opgewonden bij het idee dat ze eten krijgen. Alles staat dan in de weg, ze vliegen over elkaar heen, echt een heel circus.

En als ze iets anders krijgen dat ook lekker is, maar niet in hun voerschema zit, moeten ze eerst ook een triomfrondje huppen en het allerbeste plekje zoeken om van dat lekkers te genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn konijnen doen het ook. :) 2 rennen alleen rondjes en m'n andere twee is het heftiger, hebben zelfs een keer gevochten. Dat komt omdat Wieweet voedernijd gehad heeft, was weer over, maar met dit nieuwe konijntjes is het weer terug gekomen en ze jaagt enorm achter Sjors aan en die schiet dan in de verdediging... Ik neem tijd als ik het voer geef, elke keer als ze gaat jagen loop ik weg en als ze rustig is kom ik pas terug. Dit nu volhouden en hopen dat het beter gaat..

aangepast door saskiaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .