Ga naar inhoud

Keutel kanon!!


Jorieke

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn niet zindelijk. Ze hebben wel 2 toiletjes staan en daar plassen ze in. Ook het merendeel van de keutels verdwijnt in de toiletjes. Als ik het hok heb aangeveegd, dan kan hoef ik dat over het algemeen pas 3 dagen later weer te doen. De paar keutels die in die 3 dagen náást de toiletjes komt, zijn te tellen op 2 handen en doe ik handmatig gewoon in de toiletjes.

Maar nu heb ik dus gister het hok helemaal aangeveegd en vanmorgen was het één grote bende aan keutels.

Ik kon bijna geen "schoon" plekje meer zien, zo erg was het.

De keutels waren gewoon normaal, zoals ze altijd zijn. Dus geen diarree, plakpoep of iets anders raars.

Ze hebben ook geen ander eten gekregen, gewoon hun normale portie biks en hun normale portie groenvoer.

Toch vind ik het raar.

Zijn dit gewoon keutels die normaal in de toiletjes liggen (ik tel ze natuurlijk nooit) maar nu een keer niet?

Of zijn ze ergens van geschrokken en hebben ze een soort keutel kanon gebruikt om de "indringer" weg te jagen (dat was dus een grapje van mijn buurvrouw, maar ja... met konijnen weet je maar nooit hoe ze reageren).

Wat denken jullie? Moet ik hier iets mee doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn natuurlijk met z'n vieren. Dus als ze dan allemaal van iets geschrokken zijn, dan kan die hoeveelheid keutels een heleboel verklaren.

Maar vraag me dan echt af waarvan ze geschrokken zijn.

Ik bedoel: met oud en nieuw geven ze geen kick om vuurwerk en we hebben ook nog eens 4 honden, dus dat geblaf van andere dieren zijn ze wel gewend.

Misschien heeft er wel een kat voor hun hok gestaan... geen idee.

Ik hou het de komende dagen wel in de gaten. Mocht het zo'n kanon aan keutels blijven... is het dan iets om me zorgen over te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... ze zijn weer vreselijk fanatiek geweest.

Ik heb nu het idee dat hun zindelijkheid gewoon afgenomen is. Dat ze nog maar een klein beetje gebruik maken van de toiletjes en de rest gewoon door het hok schieten...

Ben ik mooi klaar mee. Alsof we het nog niet druk genoeg hebben met die dierentuin van ons.... :whistle2:

Nou, dat wordt dus extra veegbeurten inlassen... haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat de geur van keuteltjes op de grond, hen aanmoedigt nog meer te keutelen op de grond? Misschien dat als je het allemaal eens grondig schoonmaakt met iets met een geurtje in ze toch weer terug gaan naar hun vertrouwde oude wc'tje waar jij dan wat keutels hebt in gelegd om het goede voorbeeld te geven.

Of gaat dat niet werken denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de schilder deze week kwam moest hun afdak er even af. Het afdak heeft bij hun in de ren gestaan leunend tegen de muur. Achter het afdak hadden ze hun wc gecreeerd. Het afdak is zeker 3 meter. Ik heb het gisteren goed schoongemaakt maar ondanks dat zie ik nu meer keutels naast de wc dan normaal. Al moet ik wel zeggen dat ze met mooier weer ook minder zindelijk zijn. Normaal helpt het hier dat ik ze elke keer opveeg en na een paar dagen zie je het weer minder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je misschien een nieuw/ ander pak bodembedekker gebruikt voor de toilletjes? of met een ander middel schoongemaakt?

Ik heb een tijdje geleden de toiletjes wel eens grondiger schoongemaakt. Eens in de zoveel tijd gooi ik er even een laagje schoonmaakazijn in, maar dat spoel ik daarna heel goed schoon. Ik ruik die geur van de azijn dan zelf niet meer. Het kan natuurlijk zijn dat de konijnen het dan nog wel ruiken... maar inmiddels zijn die wc's alweer een paar keer verschoond en afgespoeld.

Maar dat zou het natuurlijk wel kunnen zijn...

@ Annelies en Basje:

Ik heb een hok die makkelijk schoon te houden is. Een betonnen vloer met een putje naar het riool toe. Dus ik veeg altijd de boel aan en daarna spuit ik het altijd even schoon met de tuinslang. Met een bezem kan ik het overtollige water dan in het putje vegen.

Ik doe het eigenlijk nooit op een andere manier.

Alhoewel... mijn buurvrouw heeft een week op de konijnen gepast. Ze kon geen stoffer en blik vinden en heeft toen alle keutels die naast de wc's lagen (en dat zijn er na een paar dagen natuurlijk meer dan wanneer ik het per dag doe) in een hoek geveegd. De konijnen hebben toen zelf dat plekje gebombardeerd tot wc. Dus niet IN de wc, maar er naast. Op het stapeltje keutels wat mijn buurvrouw daar geveegd had.

Helaas is dat een plekje geworden dat enorm vies is geworden. De beton is daar aangetast door de urine. Gelukkig zet ik er zelf altijd een wc op, zodat je het niet ziet. Maar ik heb ook dat plekje schoon geprobeerd te maken met azijn (even in laten trekken en goed naspoelen een paar keer).

Misschien dat die azijn lucht nog in dat gedeelte hangt.

Ik ga van het weekend wel even een fles dettol halen. Volgens mij ruikt dat minder sterk dan azijn. Daar ga ik het hok en de wc's dan wel even goed mee schoonmaken :)

Kijken of het helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hebben de konijnen ook twee hoeken in de buitenren waar ze keutelen en plassen.

ook al maak ik die hoek elke keer schoon toch blijven ze er op terug komen.

en als ik er een wc neer zet schuiven ze die gewoon aan de kant.

dus ik hoop voor je dat ze het bij jou wel weer netjes op de wc gaan doen als alles schoon is.

hier is het ook een lelijke plek geworden wel jammer want je hebt net zo'n mooie ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .