Ga naar inhoud

Kenmerken eenzaam of gelukkig konijn.


ilse42

Aanbevolen berichten

Hoii iedereen,

Ik vroeg me al een tijdje af, wat de kenmerken van een gelukkig konijn zijn. En ook de kenmerken van een eenzaam en ongelukkig konijntje.

Ik weet ook niet of jullie dit weten, Maar het is altijd wel handig om te weten, zodat nou ja als mijn konijn ongelukkig is wil ik er zoveel aan doen om hem weer gelukkig te krijgen, En dat is een maatje erbij maar dat mag helaas niet.

Eigelijk is mijn vraag dan ook, Hoe houd je je konijn gelukkig? En als die ongelukkig is, hoe krijg je hem weer gelukkig?

Ik hoop dat hier veel tips en informatie binnen komt, zodat de rest er ook wat aan heeft! :bounce:

Groetjes Van Ilse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo ongeduldig Ilse ;-)

Op de Bunnybunch website kun je wel stukjes vinden over gedrag. Hierin staat ook hoe je dit gedrag kunt 'lezen'. Een ongelukkig konijn word veelal gewoon vervelend. Met dingen gooien, aan tralies knagen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig:

Actief

Languit liggen/bunnyflops maken

Zichzelf (en z'n maatje) wassen, maar niet teveel

Binkies maken en sprintjes trekken

reageren op prikkels, aan komen rennen als je aan loopt

Goed eten

glanzende gezonde vacht

Ongelukkig:

Overmatig wassen

Aangeleerde hulpeloosheid (de hele tijd stil zitten, niet reageren op prikkels, 'niks werkt' soort van depressie is dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig:

Actief

Languit liggen/bunnyflops maken

Zichzelf (en z'n maatje) wassen, maar niet teveel

Binkies maken en sprintjes trekken

reageren op prikkels, aan komen rennen als je aan loopt

Goed eten

glanzende gezonde vacht

Ongelukkig:

Overmatig wassen

Aangeleerde hulpeloosheid (de hele tijd stil zitten, niet reageren op prikkels, 'niks werkt' soort van depressie is dat.

ik denk dan dat mijn konijn gelukkig is :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat hierboven geopperd word dat konijntjes die met dingen gooien niet gelukkig zouden zijn, en daar wil ik toch graag even in tegenspreken.

Mijn persoonlijker ervaring is dat mijn konijn het gewoon heel erg leuk vind om met dingetjes te gooien. Zo doet hij bv eerst wat binky's, gooit hij dan met zo'n houte balletje met belletje in, en als dat dan rinkelt doet hij uit enthousiasme weer binkies.

Gooien hoeft dus niet perse een ongelukkig konijntje te betekenen, aangezien het hier duidelijk gekoppeld is aan spel en gedragingen die als "gelukkig" te lezen zijn.

Hij heeft hier overigens ook doosjes om mee te gooien, gefrommelde papiertjes, doekjes,.. Vind ie allemaal prima. Gisteren heeft hij op deze manier veel dingetjes op dezelfde plaats gelegd, om er dan trots te gaan naast zitten.. Zijn wortelschijfje lag er, zijn rinkelballetje, een plukje hooi en een stuk wingentak. Het was een projectje, mét gooien erbij dus, en nee, ik maak mij geen zorgen om hem.

Voor andere konijntjes kan ik uiteraard niet spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat hierboven geopperd word dat konijntjes die met dingen gooien niet gelukkig zouden zijn, en daar wil ik toch graag even in tegenspreken.

Mijn persoonlijker ervaring is dat mijn konijn het gewoon heel erg leuk vind om met dingetjes te gooien. Zo doet hij bv eerst wat binky's, gooit hij dan met zo'n houte balletje met belletje in, en als dat dan rinkelt doet hij uit enthousiasme weer binkies.

Gooien hoeft dus niet perse een ongelukkig konijntje te betekenen, aangezien het hier duidelijk gekoppeld is aan spel en gedragingen die als "gelukkig" te lezen zijn.

Hij heeft hier overigens ook doosjes om mee te gooien, gefrommelde papiertjes, doekjes,.. Vind ie allemaal prima. Gisteren heeft hij op deze manier veel dingetjes op dezelfde plaats gelegd, om er dan trots te gaan naast zitten.. Zijn wortelschijfje lag er, zijn rinkelballetje, een plukje hooi en een stuk wingentak. Het was een projectje, mét gooien erbij dus, en nee, ik maak mij geen zorgen om hem.

Voor andere konijntjes kan ik uiteraard niet spreken.

Dat is uiteraard een ander verhaal. Speelgoed dient om mee te spelen en die belletjes etc maken het alleen maar interessanter om met zo'n bal te gooien! Maar als je konijn bv niks van speelgoed heeft, in een klein traliekooitje zit en dan met z'n eetbak begint te gooien, dan kun je ervan uit gaan dat je diertje gefrustreerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .