Ga naar inhoud

Distels


kelsey24

Aanbevolen berichten

Aha.. fijn dat ze het mogen hebben. Hoef ik het zelf niet tussen de tegels vandaan te halen.

Haha, handig he, die alles eters ;)

Pas alleen wel op met papaver. Ik heb hier toen 1 papaver bloemetje gehad. Dat had ik nooit eerder gehad en niet zelf gezaaid. Het groeide dus ook als onkruid en ik wist niet wat het was. Ik wilde weten wat het was en had het dus in een klein potje op de tuintafel gezet. De konijnen wisten erbij te komen (slimme beesten en ik heb echt wel mijn les geleerd!!) en werde enorm ziek.. Papaver, oftewel klaproos, is enorm giftig, maar groeit dus ook als onkruid..

Ik kreeg zelfs te horen dat ze van papaver Morfine maken..

Goed dat je zo voorzichtig bent Kelsey! :)

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zeggen beiden hetzelfde: Uit klaprozen kan dus opium gehaald worden, en als je die bewerkt krijg je morfine. Als je dat dan nog eens bewerkt heroïne. Maar klaprozen zijn dus giftig? Weer wat geleerd :)

Klopt helemaal.. Het was een stengel van misschien 10cm lang en nog niet eens 1mm dik, met een bloemetje..

Hier verderop hebben ze een rotonde vol met klaprozen staan. Elke keer als we er langs rijden, zeg ik: de dodelijke rotonde ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonzusje vroeg gisteren ook toevallig of papaver wel langs de konijnenren kon staan, want dat had ze. Nou dat hoefde ik niet op te zoeken, ik zei als ze er morfine, opium en heroïne van maken kan het niet goed zijn...Dat had ze zelf nog niet zo bedacht maar ze gaat ze weghalen :)

Wel toevallig dat hier nu hetzelfde gevraagd en geantwoord wordt!

@Annelies en Basje: Alle drugs zijn per definitie gif. Het enige waardoor het effect van drugs bereikt wordt is doordat je lijf heel raar gaat reageren omdat je vergiftigd bent. Denk ook aan bijvoorbeeld paddestoelen etc.

Als het niet giftig was werkte het niet. Zou wel mooi zijn als het anders was, want dan was er drugs uitgevonden die niet schadelijk was :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonzusje vroeg gisteren ook toevallig of papaver wel langs de konijnenren kon staan, want dat had ze. Nou dat hoefde ik niet op te zoeken, ik zei als ze er morfine, opium en heroïne van maken kan het niet goed zijn...Dat had ze zelf nog niet zo bedacht maar ze gaat ze weghalen :)

Wel toevallig dat hier nu hetzelfde gevraagd en geantwoord wordt!

@Annelies en Basje: Alle drugs zijn per definitie gif. Het enige waardoor het effect van drugs bereikt wordt is doordat je lijf heel raar gaat reageren omdat je vergiftigd bent. Denk ook aan bijvoorbeeld paddestoelen etc.

Als het niet giftig was werkte het niet. Zou wel mooi zijn als het anders was, want dan was er drugs uitgevonden die niet schadelijk was :P

Daar heb je gelijk in. Ik bedoel met gif zelf alleen dingen die al in vrij kleine dosissen tot de dood kunnen lijden, dat ook dingen als nicotine (ook een drug) ook als giftig geclassificeerd kunnen worden, daar stond ik niet meteen bij stil. Ik heb hier maandag overigens examen van (afhankelijkheidsproblematieken) dus het is goed er op deze manier nog eens aan herinnerd te worden, dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nou ja ik weet niet of het zo leuk is om je aan een examen te herinneren :D

Maar ik bedoelde met gif inderdaad niet iets waar je per sé acuut dood van neer valt.

Ja het is een lastige grens natuurlijk. Ik zou nicotine bijvoorbeeld wel gif noemen. Maar als je die lijn doortrekt kan je alles wat slecht is wel op gaan noemen, dan wordt suiker ook al vergif.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .