Ga naar inhoud

Diarree


Jesje91

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb me vrouwtje van 10 weken sinds eergister op vaste voeding zitten..

Nu heeft ze toch diarree keutels... Meteen het eten weg gehaald..

Maar nu heeft ze vieze billen, waar nog een plakaatje poep aan zit..

Hoe kan ik dit het beste weghalen?!!

Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was mij al verteld door de verkoper dat ik dan idd moest stoppen met vast voer en weer over moest gaan op hooi.. De korrels waren gewone biks...

Ze zei dat het kon gebeuren dat ze dairree zou krijgen omdat haar darmen moeten wennen aan vast voer...

Dus ik ben dan gestopt met vast voer en als ze over een paar dagen nog aan de diarree zit dan zal ik de da raad plegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de dierenwinkel heeft ze nog geen voer gehad... Hier gingen ze de volgende dag mee starten...

Ik heb gewoon biks van groenrijk... Weet niet welk merk, want al het eten gaat in een box en dan gooi ik de zak weg...

Ik heb haar net een kwart laagje gegeven van de bodem... Stuk of 25 korrels....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je science selective junior aanraden. Dit is speciaal voor jonge konijnen. Hierbij raken ze vrijwel nooit in de diarree en er zit alles in wat ze nodig hebben. Je vind het bij o.a. de intratuin en m internet

Tis écht heel goed voer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik niet terug overschakelen naar Puik, maar proberen of ze Hope Farms Supertrio lusten, dit is kwalitatief beter dan Puik en goedkoper dan SS. Maar SS is beter voor konijnen met darmproblemen.

Je kunt eventueel een keer wat Hope Farms komen halen bij mij, volgens mij zou je nog eens het konijn zonder oren komen bewonderen :he:

aangepast door elnienkjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nienke!

Moet idd nog een keer bij je komen kijken! Moeten keertje afspreken! Kan je mij vertellen wat zo een zak eten kost en hoeveel je dan hebt? Ik heb nu €13 euro betaald voor 2 kg van dat SS ... Vind dit wel heel erg duur..

Sms me anders ff op -verwijderd- Dan kunnen we binnenkort eens afspreken!

aangepast door lianne
telefoonnr verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jesje91, het is niet zo slim om je telefoonnummer hier open en bloot op het forum te zetten. Zulke dingen kun je beter in een privébericht zetten.

Voor Hope Farms SuperTrio betaal je ongeveer €15,- voor 15kg, als ik het goed heb. Ik ben 1½ jaar geleden overgestapt op SS, dus ik ben niet helemaal meer op de hoogte van de kosten van HF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via internet betaal je nog verzendkosten erbij. Toen ik nog HF gaf, kocht ik die 15kg zakken gewoon bij Intratuin (voor zo'n €15,-). Zij zeiden toen, dat ze het niet altijd hadden, maar als ik vantevoren even zou bellen, dan konden ze altijd weer wat zakken van de leverancier laten komen (en dan hoefde ik die niet allemaal te nemen natuurlijk). Als je een auto hebt en een Intratuin een beetje in de buurt, waar ze die zakken verkopen of kunnen bestellen voor je, dan kun je het waarschijnlijk dus beter daar kopen dan online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .