Ga naar inhoud

DA: eitjes parasiet in ontlasting


CynthiatB

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Zoals jullie misschien al hebben kunnen lezen hebben wij vorige week onze kleine Pip op mogen halen. Maandag was het gelijk al tijd om de DA te bezoeken voor een inenting. Ook kreeg ze een volledige apk. Tandjes, oortjes en alles zag er goed uit.

Toen heeft de DA nog een keuteltje onderzocht. Geen wormen maar wel eitjes van parasieten kregen we te horen. Ze vertelde dat dit wel vaker voor kwam bij jonge konijntjes die verhuisden. En dat we er nu vroeg bij waren. Nou hebben we ander voer meegekregen die we zo'n twee maand vol moeten houden verder was er niks nodig. Dan moet ik met een zakje vol keutels langskomen of het daadwerkelijk weg blijkt te zijn.

Maar nu vroeg ik me thuis eigenlijk af waar de DA het eigenlijk over had, na wat gelezen te hebben op internet kom ik een beetje uit op coccidiose?

Maar overal wat ik er over lees staat nergens dat dit met speciale biks kan worden opgelost?

En dat het de lever en darmpjes kan aantasten :erf:

Ik dacht ik leg het eens voor kijken of jullie hier ervaringen mee hebben, en me misschien kunnen helpen. Want ik maak me best wel een beetje zorgen nu om me kleine meid.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coccidiose zou wel kunnen, misschien heb je brokjes met een anti-coccidiosemiddel gekregen (Robenidine). Ik vraag me alleen af of er gradaties zijn in de ziekte, misschien afhankelijk van het aantal parasieten in de ontlasting? Ik heb twee volwassen konijnen gehad die het gekregen hebben na verblijf in een pension.

Dat was echt heel erg, de diarree was zo dun als water. Toen heb ik dus geen brokjes met anti-cocc. middel gekregen maar een geneesmiddel (Toltralzuril). Kan zijn dat die van jou een minder zware besmetting heeft en dat de brokjes het wel kunnen verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een helle dringende vraag.

ik heb zelf een nuw konijn gefokt.

die bleek erge diaree te hebben ik ben naar de dierenarts geweest.

en blijkbaar hadden de vliegen eitjes gelegd in de poep ik heb hem helaas moeten laten inslapen.

maar zijn broertje heeft nu ook diaree.

ik heb hem op hooi en water gezet en zelf al hooi thee gemaakt.

maar niets lukt hebben jullie tips.

groetjes jane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coccidiose zou wel kunnen, misschien heb je brokjes met een anti-coccidiosemiddel gekregen (Robenidine). Ik vraag me alleen af of er gradaties zijn in de ziekte, misschien afhankelijk van het aantal parasieten in de ontlasting? Ik heb twee volwassen konijnen gehad die het gekregen hebben na verblijf in een pension.

Dat was echt heel erg, de diarree was zo dun als water. Toen heb ik dus geen brokjes met anti-cocc. middel gekregen maar een geneesmiddel (Toltralzuril). Kan zijn dat die van jou een minder zware besmetting heeft en dat de brokjes het wel kunnen verhelpen.

Wow heel erg bedankt dit stelt me gerust. Ik dacht dat de dierenarts die brokjes maar gewoon had verzonnen omdat ik er gewoon niks over kon vinden.

Ik zal iig de dierenarts is proberen te bereiken om te kijken wat voor diagnose ze nu precies hebben vastgesteld.

Ze had alleen nog maar eitjes van de parasieten in de ontlasting, misschien dat het daar aan ligt? Verder keutelt ze ook goed, en geen enkel spoor van maar enig diarree. Nou ik hoop dat deze brokjes haar werk doen, en dat het verder uitblijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .