Ga naar inhoud

Ziek konijn?


Snuffepuf

Aanbevolen berichten

Beste mensen

Mijn konijn had volgens de dierenarts een blaasontsteking.heeft antibiotica gehad. Nu een week later speekselt (lijkt wel slijm of water overgeven)ze op bepaalde momenten, springt op en neer in haar hok en knarst met haar tanden.Urine is rood/ oranje en ligt niet meer alleen in haar toiletje. Ze heeft het al een paar dagen.Wie weet wat het is? Dierenarts bezoeken is duurder dan het konijn en hok samen, dus zou ik dat willen beperken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even met jouw laatste opmerking te beginnen: dat had je je moeten realiseren toen je een konijn aanschafte. Het beestje is nu jouw verantwoording en dierenartskosten horen daar bij, dat is heel normaal.

Tandenknarsen is meestal een teken van pijn. Speekselen kan wijzen op een probleem met de kiezen. Waarschijnlijk heeft het beestje daar dus last van. Hoe eet je konijn? Voorkeur voor zacht eten en hard eten, bijv. brokken, laten liggen of heel langzaam eten? Overgeven kan een konijn niet, dus dat is het niet.

De kleur van de urine kan door de voeding komen.

Ik zou dus de kiezen goed laten controleren bij de dierenarts, mogelijk zijn er haakjes op ontstaan. Wat geef je je nijn zoal te eten?

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts bezoeken is duurder dan het konijn en hok samen, dus zou ik dat willen beperken.

tja.. dan is inslapen de beste optie, want voor een tientje heb je al een ander konijn (kijk maar op marktplaats). Zou anders zonde zijn om niks met dat dure hok te doen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt denk ik toch het beste naar de DA gaan. Het klinkt als of ze pijn heeft!

Ik vind als je er zo over denkt dat je niet aan dieren had moeten beginnen. Een muisje kost maar een paar euro, hoef je daar dan nooit mee naar de DA te gaan?? Mag hij heel veel pijn lijden omdat de dierenarts kosten meer kosten als hij zelf??

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet met het beestje naar de da toe

knarsentanden kan pijn betekenen

en hij kan zeker haakjes aan zijn kiezen hebben

als je geen dakosten wil hebben kan je beter een pluche konijn

in de kooi zetten

dan heb je gegarandeerd nooit kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet met het beestje naar de da toe

knarsentanden kan pijn betekenen

en hij kan zeker haakjes aan zijn kiezen hebben

als je geen dakosten wil hebben kan je beter een pluche konijn

in de kooi zetten

dan heb je gegarandeerd nooit kosten

Onderschat de kosten van een Poppendoktor niet hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat de ts ondanks de kosten wel met haar konijn naar de da gaat

beestje kan er ook niets aan doen als hij ziek is

en je hebt er zelf voor gekozen om het konijn in huis te nemen

dus neem ook je verantwoordelijkheid voor dit beestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een cynisch grapje, dat geef ik toe, er schoot ook iets door mijn hoofd over een mes maar dan werd het wel een hƩƩl naar grapje dus ik zei maar niks meer, ben je echt serieus gebanned daarom?

Maar goed dat ik niks meer zei dan :P Wil ook weer niet te lullig doen.

Snuffepuf begrijpt inmiddels hopelijk zelf ook wel dat ze niet moet miepen over de kosten en dat er niks anders opzit dan naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel succes bij de dierenarts

Ben inmiddels al 2 keer naar Da geweest. Blijft een raadsel, niets te vinden, geen haakjes etc. Het konijntje heeft een antibiotica injectie en critical food gekregen.Pijn bleef. Terug naar DA pijnstiller voor 48 uur gekregen en voedings advies.

Vandaag eet ze niet meer en knarst toch ondanks de pijnstiller. Ik denk dat ze aan het doodgaan is. Het enige dat ik als oorzaak zou kunnen bedenken is dat ze een tijd geleden een keer is uitgebroken en misschien heeft gegeten van onkruid dat ik met gif heb besproeid. Dus mensen wees voorzichtig met gif ook voor de wilde dieren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .