Ga naar inhoud

Carprofen doordoen? Op controle?


FHMuis

Aanbevolen berichten

Zoals het er nu naar uitziet gaat het de goede kant op met onze franse hangoor Muis (gecastreerd en tanden geslepen, zie ander topic).

Afgelopen donderdagavond zijn we met carprofen begonnen. Nu wilden we het flesje gewoon op maken (denk dat er tot maandagavond ofzo in zit), maar hij begint nu wel steeds erger tegen te stribbelen als we hem dit willen geven.

Kunnen we nu eerder met de carprofen stoppen of is dat nog niet verstandig?

Komende vrijdag mag hij op nacontrole komen ivm de castratiewonden (hij heeft zelfoplossende hachtingen), maar ik merk dat ik het zelf vervelend vind voor hem als hij weer naar de DA toe moet.

Komt ook wel dat binnen 2 weken nadat hij zijn enting heeft gehad, hij dus geholpen is aan zijn tanden. Nu weet ik wel dat dit niet met elkaar te maken kan hebben, maar toch...gevoelsmatig...

Maar op nacontrole is wel beter toch?

Aanegzien we zelf eigenlijk geen idee hebben hoe wel makkelijk die wonden kunnen bekijken.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het konijn gewoon eeet zonder de carprofen, niet ineens een stuk minder tot niet denk ik dat je daar gewoon mee kan stoppen, wij geven altijd als advies zowiezo de 1e 3 dagen, daarna indien nodig.

de nacontrole, tsja als het er allemaal goed uitziet ( wat je zelf kunt zien) niet rood, gezwollen ectect dan kun je het aan kijken, wel is het zo dat als je de hechtingen laat zitten tot ze vanzelf oplossen je wel eens ziet dat daar reactie opkomt omdat het lichaam ze eruit wilt hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het even aan kijken.. Maakt hij die wonden met de pijnstiller nog? Misschien maakt hij die wonden wel omdat hij pijn heeft?

Bedenk wel dat als een konijn pijn heeft, hij dit pas laat merken als het echt uiterst ondraagbaar is.. Voordat jij het merkt, heeft hij wel al pijn..

Ik zou vragen of de da niet bij je thuis kan komen. Dan heb je niet de stress van vervoeren, maar wordt het wel even nagekeken. Er kan ook onderhuids een ontsteking zitten en dat zie je als leek vrij moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh? waar zie jij dat hij wonden maakt? hij heeft wondjes van de castratie....

je zou het aan kunnen kijken of hij blijft eten. Eet hij niet of minder enthausiast zou ik hem wel weer carprofen geven

Ow, sorry, volgens mij haal ik 2 topics door elkaar!!! Sorry.. Niet handig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, dacht al welke wonden is hij aan het maken?

De carprofen heb ik van begrepen dat ik die zo kon stoppen?

Maar @Nicky_the jij schrijft afbouwen? Hoe dan?

Muis eet wel weer hooi en biks, maar nog wel minder dan normaal. Drinken gaat ook wel redelijk goed. Keutels lijken weer van normale grootte, maar nog wel wat minder naar mijn idee.

Maar ja je let er nu zo veel op (op alles). Hoe lang kan het duren voor alles weer normaal is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, heb het idee dat Muis toch wat minder eet en minder lekker ligt; probeert zijn kop meer rechtop te houden en ligt niet lekker plat. Als mijn vriend thuis is dan maar weer carprofen. En dan na een paar dagen weer stoppen en anders de DA maar weer laten kijken vrijdag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu 2x per dag carprofen geeft, zou ik eerst naar 1x per dag gaan om te kijken hoe hij daarop reageert, vandaar dat ik adviseerde om af te bouwen en niet in 1x te stoppen.

Je kan wel in 1x stoppen, maar ik zou het niet doen.

Als je 1x per dag geeft, dan halveer je de hoeveelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .