Ga naar inhoud

ontstoken oogje??


linda

Aanbevolen berichten

Bunny heeft nu sinds een aantal dagen rood bij z'n ooghoek, ook is het erg vochtig..

Hij heeft daarentegen geen natte neus of korstjes ergens en ook lijkt het geen zeer te doen aangezien ik al ben begonnen met het schoonhouden d.m.v. gekookt water.

Ik mag er gewoon aanzitten, hij lijkt het zelfs fijn te vinden.

Nou heb ik vandaag op advies van Peacefull ook al kamillie thee gehaald, dus daar ga ik zo mee aan de slag, heeft iemand nog andere tips?

Ik ben van plan het nog een aantal daagjes aan te kijken, in de hoop dat mijn eigen maniertjes werken en anders ga ik naar de dierenarts, maar zou graag willen weten of er nog andere dingen zijn die ik zelf zou kunnen doen??

alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn haar nagels ook niet te lang.wat ik nu eigelijk zie komt veel voor bij onderandere de franse hangoren.Die kunnen niet altijd hun slaap wat mensen ook hebben verwijderen bij hun ogen.En veroorzaken dan oogontstekingen door middel van hun nagels .Er langs te scheuren.Kijk ze even na .Houd het niet over bij da even zalf halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik zo laat pas weer reageer, ,maar heb het zo druk gehad.

Ben afgelopen maandag i.i.g naar de dierenarts gegaan, wasidd ontstoken en heb zalf gekregen.

Moet ik 4x per dag in zijn oogje druppelen.

Bun is zo voorbeeldig en laat alles toe (de lieverd)

Mocht het na 1 week nog niet zichtbaar verminderd zijn moeten we nog een keer terug, en dat zal wel het geval zijn, ik zie nog geen verbetering....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog hetzelfde, ben weer terug geweest naar de DA vorige week, in eerste instantie wilde ze nieuwe zalf meegeven maar ze heeft toch besloten te testen op schimmel ... kan morgen bellen voor de uitslag!!! ben benieuw.. ze hebben wat haartjes bij z'n oog weg geplukt (zielig hoor) en opgestuurd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje heeft dat ook :s wij hebben druppels gekregen van de DA maar dat hielp niet.. nu gaan we na de vakantie trug ( we gaan ma 3 daagjes) het wordt niet erger maar het verbetert ook niet.. Het kan ook zijn dat het traan kanaal verstopt is!! dan moet je dat door de DA laten uitspuiten!! ( wat wij dus van plan zijn!! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje heeft dat ook :s wij hebben druppels gekregen van de DA maar dat hielp niet.. nu gaan we na de vakantie trug ( we gaan ma 3 daagjes) het wordt niet erger maar het verbetert ook niet.. Het kan ook zijn dat het traan kanaal verstopt is!! dan moet je dat door de DA laten uitspuiten!! ( wat wij dus van plan zijn!! )

Heeft je da al eens naar de tanden gekeken, want dat kan ook een mogelijke oorzaak zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Linda,

Mijn konijn heeft dat ook eens gehad. Ik ben toen naar de dierenarts geweest en kreeg ook zalf. Dit hielp echter niet, dus ben ik de oorzaak gaan zoeken. En wat bleek hij was allergisch voor het zaagsel in zijn kooi. Dit heb ik toen meteen vervangen door alleen maar stro in zijn kooi te doen en na een paar dagen was zijn oogje weer goed.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ff weer een update..

het bleek geen schimmel te zijn (gelukkig!!) maar moest wel nog een keer terug met Bunny...

Nu hebben we antibiotica gekregen, 2 maal daags met en spuitje in zijn mond!!

Nou we zijn nu 5 dagen bezig (dus op de helft) en na iedere dag 2 keer worstelen blijkt dat spul toch wel echt te helpen!!!!! het is al een stuk geminderd, bunny vind de antibiotica alleen echt niet leuk, maarjah ff doorbijten maar he!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Bunny heeft nu sinds een aantal dagen rood bij z'n ooghoek, ook is het erg vochtig..

Hij heeft daarentegen geen natte neus of korstjes ergens en ook lijkt het geen zeer te doen aangezien ik al ben begonnen met het schoonhouden d.m.v. gekookt water.

Ik mag er gewoon aanzitten, hij lijkt het zelfs fijn te vinden.

Nou heb ik vandaag op advies van Peacefull ook al kamillie thee gehaald, dus daar ga ik zo mee aan de slag, heeft iemand nog andere tips?

Ik ben van plan het nog een aantal daagjes aan te kijken, in de hoop dat mijn eigen maniertjes werken en anders ga ik naar de dierenarts, maar zou graag willen weten of er nog andere dingen zijn die ik zelf zou kunnen doen??

alvast bedankt!!

mij nijn heeft het ook we maken het al een paar dagen schoon met gekookt water en het wordt steeds minder

:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .