Ga naar inhoud

Vreemde vlek in vacht Harley


Aanbevolen berichten

Harley heeft sinds ongeveer 2 dagen een vreemde vlek in zijn vacht.

Eerst dacht ik aan normale verharing, maar wat mij nu ineens opvalt is dat de haartjes in de vlek veel korter en minder pluizig zijn. Ook hebben ze een andere kleur, meer grijzig dan de rest van de vacht. De vlek wordt steeds groter, de iets langere pluizige beharing kan ik rondom de vlek in plukjes er zo uittrekken, zit dan al los. Ik heb al gecontroleerd of er verder iets vreemds te zien was op de huid, maar deze is gewoon mooi licht van kleur, zonder schilfertjes of andere vreemde dingen. Op heel het konijn is ook geen wondje te bekennen.

Weten jullie wat dit kan zijn? Of maak ik me om niks zorgen? Ik zelf was in eerste instantie bang dat het iets met ee insectenbeet ofzo te maken kon hebben...

Ik heb hieronder even wat foto's toegevoegd ter verduidelijking. Je ziet de vlek al vanaf een afstandje zitten.

Oja, Harley is een exrammetje, een jaar en 4 maandjes (ongeveer) oud, en is sinds vorig jaar zomer een "Buitenkonijn"....

2012-05-31%252011.41.40.jpg

2012-05-31%252011.41.15.jpg

2012-05-31%252011.40.59.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zorgen, dat lijkt me een normale verharing. Hij is er wel wat laat bij :)

Ik hoop het! Had namelijk ongeveer een maand geleden al het idee dat hij aan het verharen was, maar dat waren steeds kleine plukjes, her en der in zijn vacht, en daar was ook geen sprake van kleur en lengte verschil. Nu kan ik hem rondom die plek echt plukken... gister een hele hand vol haar. waar ik een pluk haar weg haal zitten kortere, ruwere haartjes al onder, dus geen echt kale plekken waar je de huid kunt zien.

Funky verhaart niet echt duidelijk, en heb hier nog niet echt ervaring mee, dus misschien maak ik me nu bij Harley al wel te snel zorgen. Hij is verder wel gewoon lekker zijn eigen drukke eigenwijze zelf gelukkig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een van mijn konijnen heeft dat ook ooit gehad, hij ( teddy dwerg) had ook een plek met donkerder en korter haar.

omdat ze toen ook ingeent moesten worden had ik het meteen aan de dierenarts laten kijken, hij zij dat het verharing was.

nu is de plek weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog bedankt voor het meedenken allemaal! Er is ondertussen nog zo'n vlek ontstaan op Harley zn bips, dus denk ook dat het gewone verharing is! Hij heeft nu wel echt dreadlocks aan zn achterste hangen, dus moet wel goed blijven plukken nu, i.v.m. de vliegen en hun nare maden. Wil niet dat die plukken onder de plas enzo gaan zitten.

@ Annegrootendorst: Guusje is echt het evenbeeld van Harley, dus dat zij het precies zo had stelt me nog meer gerust :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .