Ga naar inhoud

Schrik, woede en bezorgdheid..


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Pff.. Mijn huisgenoot was zo slim om het dak van de veranda open te laten staan (gewoon te beroerd om tussen de handelingen van de poepbakken verschonen het dak dicht te doen en daarna weer open te doen). Nog een slimmigheid van hem: Hij doet de konijnen met 2 honden er omheen (niet slim dus).

Vervolgens pakte de wind het dak, met het gevolg dat de volledige veranda met ren omviel. Dus mijn ram schoot er van de schrik vandoor, richting mijn bouvier. Ik was inmiddel opgesprongen van de bank in de woonkamer, liep naar buiten, pakte de andere hond om die naar binnen te doen. Draaide me om en zag gelukkig dat de bouvier alleen op de strootjes uit was.

Mijn huisgenoot zou echter niet even die bouvier naar binnen doen (het blijven jachtdieren). Hij staat daar gewoon te staan en mij dom aan te kijken van 'wat doe jij nou'. Dus ik moet 4x zeggen dat hij die hond moet pakken (ik kon er niet bij). Nou poeh poeh eindelijk deed hij dat, maar op wat voor een manier.

Vervolgens zie ik mijn voedster nogsteeds verstijfd zitten.. Ik duw haar het hok in zodat ik veilig de veranda en de ren weer overeind kan zetten.

Ik ga naar binnen, want had zoiets van laat die konijnen maar even die schrik eruit springen in de tuin, maar ineens zie ik in mijn ooghoeken dat mijn huisgenoot mijn ram aan het opjagen is om hem in het hok te doen!! En hij wilde niet stoppen, het wat net een machine 'Dat konijn moet in het hok'. Dus ik zeg 'Waarom? Laat dat beestje. Hij gaat vanzelf wel'. Nou eindelijk zag hij dat in.

Vervolgens zitten ze samen weer in hun verblijf en laat ik ze nog even met rust. Mijn voedster is duidelijk nog niet van de schrik bekomen.

Evenlater ga ik weer kijken. Heeft ze een oppervlakkig wondje op haar hoofdje.. Ik kon haar ook zo optillen (normaal kan dit alleen als er wat is). Ik bekijk haar grondig, maar ben bang voor problemen in het hoofdje. Dus ik vraag mijn huisgenoot om mijn mobiel te pakken. Nou om een lang verhaal kort te maken, de wereld was te klein en ik hoefde van hem geen hulp te verwachten, want hij was niet de schuldige dus hoeft hij ook niet te helpen!!

Uiteindelijk heb ik de da kunnen bellen. Ze kunnen bij hoofdletsel alleen vaststellen, niet handelen. Ik moet haar in het donker houden en zo rustig mogelijk. Verder moet ik het wondje 2x daags met betadine desinfecteren en het andere konijn appart houden zodat deze het niet gaat likken. Ook moet ik opletten dat ze blijft eten (ik had haar voor ik belde al wat biks gegeven en daar viel ze gelukkig op aan).

Ik heb dus de betadine gedaan en haar bovenin het hok gedaan met de luivel omlaag, hooi, water, een poepbak en wat kamille voor de rust. Ook heb ik een handdoek voor het raampje gedaan zodat het er donker is.

Mijn ram heb ik ook grondig bekeken, maar hij lijkt nog zijn eigen ik en lijkt geen problemen te hebben.

Ze zitten nu dus appart en ze hebben eigenlijk nooit zonder elkaar gekend, dat gaf altijd veel stress. Maar het kan nu dus niet anders en ze kunnen elkaar wel ruiken. Wat moet ik hier mee?

Hebben jullie zowiezo nog adviezen/tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom hier nog niet zo lang maar begrijp ik goed dat jij een huisgenoot hebt die de konijnen (ook) verzorgd maar het zijn jouw konijnen? Als die huisgenoot zo onnadenkend is, zou ik hem in het vervolg niet meer bij de konijnen laten. Als het ook zijn konijnen zijn, tja, dan is dat anders natuurlijk.

Zou je konijn een hersenschudding kunnen hebben van de klap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik weet natuurlijk niet hoe of wat er op haar hoofdje gekomen is. Maar ik heb haar dus al de hele middag bovenin het hok, in het donker en ze lijkt beetje bij beetje wel op te knappen. In het begin wilde ze geen rust nemen en stampte ze alleen maar. Alle keren als ze stampte ging ik even bij haar kijken en liet haar mijn stem zachtjes horen. Dan stopte ze met stampen en nam ze haar rust. Daarnet heb ik haar lekkere verse kruidens gegeven. Ik denk dat ze alles op heeft, had haar een flinke berg gegeven. Ze ligt nu weer te slapen.

Ik gok idd ook op een hersenschuding, maar ja ben geen da.. Maar de da kan er toch niets aan doen als ze wel of geen hersenschudding heeft, dus zolang er geen rare dingen gebeuren, laat ik haar in haar donkere hokje rusten.

Mijn 'huisgenoot' zit wat ingewikkelder in elkaar, maar ik wil niet mijn hele hebben en houwen op internet gooien ;) Maar het mag duidelijk zijn dat ik flink boos op hem ben.. Het betreft hier wel een volwassen kerel van 26 jaar!!

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan je voedster morgen weer bij de ram te zetten. Ze heeft nu al veel stress en alleen zitten maakt het nog moeilijker. Hou ze samen even in de gaten, maar wsch. komt ze dan wel tot rust.Betadine smaakt vies, dus hij zal wel eraf blijven.

Sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Lieske,

Ik zat eigenlijk te denken om ze straks als het donker is weer bij elkaar te zetten. Dit omdat ze nu weer onrustig aan het stampen is. Wat denk jij? Nu al doen of nog een nacht bovenin?

Mijn ram is nog altijd haar geur aan het volgen..

Ik vind dit zo zielig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze idd bij elkaar gezet, mede omdat ze boven niet wil poepen.. Ik deed het luikje open, zij keek me even wat bedenkelijk aan zo van 'mag het echt' en toen ging ze naar beneden. Gelijk de poepbak in om te poepen en daarna gelijk naar het eten toe dat mijn ram had laten liggen (hij eet niet zo veel als mijn voedster en zonder mijn voedster is eten een probleem bij hem). Het duurde even voordat mijn ram door had dat zijn voedster er was, maar toen hij het door had ging hij met haar mee eten. Hierna ging mijn voedster direct in de bunnyflop, waarop mijn ram haar kontje ging wassen. Hierna sprongen ze beiden op om in het hok nog meer te eten..

Ik denk dat ik vannacht de gok waag. Ik heb voor nu de zijkant van het hok donker gemaakt dmv een handdoek. Zo is de onderkant van het hok ook wat donkerder, mocht ze daar behoefte aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze rent alweer met een wortel van m'n ram in haar bek :) Heb er weer vertrouwen in :)

En toen heel even een bunnyflop en weer wat te eten pakken haha.. Ze wil zo veel dat ze niet weet wat ze het eerst doen moet ;)

Ik vertrouw erop dat ze zelf aanvoelt wanneer ze rust moet nemen.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is wel nogsteeds erg schrikkerig, maar dat moet slijten.

Ik maak me wel zorgen om dat wondje.. Mijn ram likt er dus wel aan, maar mijn voedster krabt er zelf ook aan.. Moet ik het gewoon laten gaan en kijken hoe het loopt?

En moet ik haar 2x per dag stress bezorgen door door te gaan met de betadine?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is moeilijk te foto graveren omdat het tussen de haren zit. Als ik de haren opzij doe zie ik een stukje waar het haar weg is en daarna een oppervlakkig wondje, net iets meer als een schaafwondje. Het is maar een streepje ook. Ik denk nog geen cm lang en mss 3mm breed.

Ik trof haar vanmorgen slapend aan. Mijn ram lag ineens bovenin het nachthok op het stro, maar mijn voedster onder de veranda (die had ik donker gemaakt). Al snel had ze door dat ik een biksje in mijn handen had en die at ze heerlijk op. Ze heeft zelf ook gegeten, maar dat deed ze gister natuurlijk ook al.

Na het biksje kreeg ze het blijkbaar op haar heupen: ze rende door de ren heen.

Ze heeft wel 1x met haar kopje staan te schudden. Ik denk dat ze er nog iets last van heeft.

Zal ik vanmorgen betadine smeren of zal ik het zo laten? Ze wil meestal niet graag opgepakt worden.

Ze kon trouwens ook alweer op mijn ram rijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit op een plek waar ze zelf niet kan likken. Met wassen lijkt ze het ook over te slaan, maar soms krabt ze in die richting.

Ik heb mijn ram er nog niet aan gezien.

Ik doe er ook maar een heel klein beetje betadine op. Ik doe de betadine op een wattenstaafje en dat dep ik er dan heel rustig tegenaan. Het wondje zelf ziet niet ontstoken ofzo. De huid erom heen ziet ook gewoon wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .