Ga naar inhoud

hoe zit dat met die rupsen in de bomen?


Esther20

Aanbevolen berichten

Net weer een heerlijke tak voor me nijnen geplukt van de wilgenboom bij ons in de straat. Zit nou alleen te denken; hoe zit het met die rupsen die in het voorjaar altijd de bomen inpakken met hun zijde (die bomen die dan helemaal wit uitslaan), worden de bomen hiervoor ook ingespoten door de gemeente? De boom waar ik de takken af haal is nooit rups wit geweest maar worden de bomen niet preventief bestreden?

Lijkt me niet zo goed voor de konijnen, al hebben ze nooit last van de takken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee er is nog zo'n rups, die zit wel op wilgen...Ik moet even zoeken hoe die heet...Oh ja de Stippelmot is dat.

Ziet er heel spookachtig uit, ik vind het echt een heel apart gezicht.

Maar ik denk niet dat daar tegen gespoten wordt, kan me herinneren dat in Nijmegen er een heel actiecomité opgezet was door buurtbewoners die het een eng gezicht vonden die spookachtige bomen en daarom wilden ze dat de rupsen bestreden werden (serieus, omdat ze het een griezelig gezicht vonden, die bomen...). De gemeente vond dat onzin en weigerde daar geld aan uit te geven omdat het geen kwaad kon, ook niet voor de bomen die daarna gewoon weer opnieuw uitlopen. Dus ik snap welke rups je bedoelt, maar nee, ik geloof niet dat daarvoor gespoten wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .