Ga naar inhoud

Konijntje heeft pilstrip te pakken...


Vix_

Aanbevolen berichten

Grote paniek daarnet... Plots zag ik mijn pilstrip (anticonceptie) liggen op de grond, helemaal afgeknabbeld. Ik weet niet hoeveel erin zaten, maar de pillen die erin zaten zijn wel verdwenen. Zullen er zo'n 2à3 geweest zijn. Dierenarts van wacht gebeld, zij vertelde niet veel te kunnen doen omdat ik niet weet wanneer het gebeurde en stelde voor het antigifcentrum eens te bellen. Daar zeiden ze me dat het vooral op spijsvertering een aantal dagen kan inspelen en dus het eten goed in het oog te houden.

Toch hier op het forum eens even horen, iemand hier ervaring mee? Tips? Voel me nu super schuldig dat hij die pil te pakken kreeg (sneaky basterd :$ )en wil zeker zijn dat hem niets overkomt... Momenteel reageert hij normaal, staat misschien iets actiever dan anders op dit uur van de dag maar verder lijkt hij gezond en wel...

Dus, raad is altijd welkom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat schrikken zeg! Het zijn ook net kleine kinderen, je moet alles uit hun buurt houden, wat in de mondjes kan verdwijnen. :he:

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee en kan dan ook alleen maar adviseren om hem heel goed in de gaten te houden.

Ik hoop, dat er nog anderen voorbij zullen komen, die je beter kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet wel minder... Is waarschijnlijk ook wel het warme weer dus ik hou gewoon in het oog dat hij dan met kleine beetjes blijft eten. Maar huppelt hier nu net voorbij op weg naar kattenkwaad dus... :goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nog even een update hier: De dagen na het gebeuren hield ik 't konijntje wat in het oog en hij heeft toch zo'n twee dagen niet gekeuteld . Ik dus vol paniek naar DA. Daar werd hij grondig onderzocht ('waarom moet ik nou een thermometer in mijn poep?' :) ) en geen verstopping gevonden. Indien dit zou blijven raadde de DA wel een laxerend middeltje aan (maar liever niet want is dus wel riskant voor nijntjes). De DA vermoede echter dat het eerder een toeval was door het zeer warme weer toen. We konden het ook proberen met een beetje ananassap. Maar blijkbaar dacht Bob toen 't is genoeg geweest' en liet hij al gauw weer wat keutels vallen.

De enige last die hij wel had van die pil was dat hij zeer hormonaal was. Gedurende een week was hij nukkig en een echte brompot. Gelukkig is hij nu terug helemaal de oude en zijn alle pillen ver weg uit zijn bereik gelegd.

En de dees is gelukkig niet zwanger geraakt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig, da het allemaal goed is afgelopen.

Zul je altijd zien hè, ga je naar de DA en dan komt eigenlijk alles vanzelf alweer goed. Nou ja, beter te vroeg naar de DA dan te laat.

Hahaha, het beestje had dus last van vrouwelijke opvliegers. Die wist zich geen raad met al die gekke stoffen in zijn lijfje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh wel een opluchting zeg. Ik kan me niet voorstellen dat een konijn 2 dagen niet poept door warm weer, dat lijkt me toch wel een combinatie van de pil en warm weer geweest te zijn.

Gelukkig ben jij niet zwanger en heeft hij geen last meer van opvliegers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .