Ga naar inhoud

Is dit normaal?


Ayla

Aanbevolen berichten

[img]P5230005P5230005Sinds 2 weken hebben we 2 dwergkonijntje gekocht. Ze zijn ongeveer 9 weken oud. Vorige week had 1 konijntje diarree en toen heeft de dierenarst ons Norm Prozorb meegegeven. We hebben zoals ze zei 5 dagen 2 keer per dag het gegeven. De laatste was Zaterdagmorgen maar nu vind ik noch altijd platte keutels. Is dit normaal?

Ter informatie Knabbel woogt toen ze bij ons kwam 570 gram en vandaag 629 gram. Kunnen jullie mij helpen?

aangepast door Ayla
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nog eens kijken. Normaal zou de foto er nu in moeten zitten.

Ze eten volgens mij genoeg hooi. Ze hebben 2 soorten hooi (weidehooi & kruidenhooi). De weidehooi hebben ze pas van eergisteren. Ik heb de indruk dat ze liever weidehooi eten dan de kruidenhooi.

Op dit moment eten ze nog gemengd voer van de intratuin maar ik heb SS junior gekocht voor hun maar ik durf ze nu op dit moment niks te veranderen door die plattere keutels

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen tot 7 maanden meer biks

Je moet even kijken hoeveel ze gaan wegen

Zeg 2 kilo dan is het van SS 15 gram per kilo

Hopefarms of andere biks 20 -25 gram per kilo

Hooi is het belangrijkste

En als je groente erbij gaat geven moet je ook langzaam opbouwen

Maar kijk hoe ze het doen

Het ene konijn heeft meer nodig dan het andere aan biks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen 1,5 to 2 kilo worden. Ze zijn met 2 dus mogen ze 60 gram hebben in totaal? Momenteel geef ik geen groenten meer want ik dacht dat het daardoor was.

Ze hebben onbeperkt hooi op 3 plaatsen, eentje in hun ren (weidehooi), eentje in hun kooi en dan nog een bal in hun kooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook normaal dat ze de blindedarmkeutels produceren in de voormiddag? 's morgens vind ik nooit blindedarmkeutels.

Dat gebeurt eigenlijk op elk moment van de dag

Kan, maar konijnen die 's morgens actief zijn en 's middags slapen zullen dan ook 's middags de meeste blindedarmkeutels poepen, dit is van de natuur uit zodat de darmen niet stil komen te liggen als ze in het hol slapen want in een hol overdag is niets te eten :)

Het kan dus zeker wel goed zo zijn wat Ayla zegt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .