Ga naar inhoud

Weer een gevalletje snot


Nikki De Wals

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Sinds afgelopen zaterdag heeft ons konijn Edison last van snot. Zijn neusje was vies en hij begon met niezen.

Maandag zijn we direct naar de dierenarts gegaan en zij heeft hem een spuit met antibiotica gegeven.

Verder niks... Dit vond ik al wat raar.

Een eerder konijn wat last had van snot kreeg een complete kuur, waarvan we elke dag iets moesten geven.

Nu we een dag verder zijn is ook het oog van Edison helemaal nat. Hij niest nog meer en samen met het natte oogje ziet hij er zo zielig uit.

Heeft iemand ooit eerder maar 1 antibiotica spuit gehad voor zijn/haar konijn? En duurt het een paar dagen voordat het werkt of moeten we toch wel een dag later iets verbetering zien?

Ik vind 1 spuit en *poef* hij is weer beter een beetje raar.

Kunnen we daarnaast nog zelf iets doen om het hem aangenamer te maken?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze staat niet in deze lijst maar heeft ons al jaren goed geholpen met cavia's en konijnen.

Vandaar dat ik de spuit alleen ook raar vond.. eerder kregen we een kuur mee.

De reden voor de eenmalige spuit is dat veel konijnen de medicijnen langs hun wangen laten weglopen ipv dat ze het doorslikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik wel meevallen dat ze het langs hun wangen laten lopen. Het zal misschien een enkeling zijn. Maar ik vind het ook vreemd dat je geen kuur hebt gehad. misschien kun je dat nog eens navragen? Want zo schiet het niks op en worden de bacterien resistent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .