Ga naar inhoud

te warm


kellydia

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik weet niet zeker of dit in het juiste topic staat, maar het gaat wel om de gezondheid dus waag ik het er maar op.

Hoe voorkom je dat je konijn het binnen te warm krijgt?

Ik heb maar 1 kamer, dus het konijntje kan niet echt vrplaatst worden. hij staat wel op een plek waar nooit zon is, maar toch is het veel te warm in mijn kamer. *checkt de thermometer* bijna 28 graden op dit moment! belachelijk warm dus. Ik heb de tip gekregen om met een ventilator mijn konijntje koel te houden, maar ik twijfel of hij dan niet verkouden wordt ofzo. ikzelf krijg daar wel snel last van.

ik las ook iets over een fles vullen met water en ijsklontjes, deze in een theedoek wikkelen en tegen hem aanleggen.

heeft iemand meer advies voor me? ik heb twee grote ramen met enkel luxaflex ervoor..

ik wil zo graag het beste voor mijn beestje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de tips. Ik zit op de zolderkamer, en zodra het boven de 20 graden is buiten wordt het een sauna hier. Heb nu wel de deur gewoon open staan zodat de wind wel wat door de kamer kan (raampjes tegen elkaar open) maar durf dit alleen als ik thuis ben (heb panelenren voor de deuropening staan, maar als Cooper wil kan hij wel erover springen.) Ze liggen nu al het meeste voor de deuropening maar zijn verder wel lekker actief gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. Ik zit op de zolderkamer, en zodra het boven de 20 graden is buiten wordt het een sauna hier. Heb nu wel de deur gewoon open staan zodat de wind wel wat door de kamer kan (raampjes tegen elkaar open) maar durf dit alleen als ik thuis ben (heb panelenren voor de deuropening staan, maar als Cooper wil kan hij wel erover springen.) Ze liggen nu al het meeste voor de deuropening maar zijn verder wel lekker actief gelukkig.

Hier hetzelfde :) Daarom hebben we ice pods. Maaike vindt het heerlijk. Milo heeft het nog niet ontdekt, maar heeft ook een minder dikkere vacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel blond hoor, we hebben echt wel 15 van die koelelementen die je in de vriezer stopt en dan bv in een koeltas/box. Die zaten al in de vriezer dus die heb ik nu liggen, 2 in m'n kamer en 2 bij Gwyn en Freya die in het hok staan. Benieuwd of ze er ook wat mee gaan doen, en anders is het in ieder geval geprobeerd. Nu nog kijken of mijn aquariums oververhit raken de komende dagen (zal wel :s).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zowieso goed een handdoek omgewikkeld! En kan nu observeren wat ze ermee doen maar denk niet dat ik ze geef als ik er niet bij ben. En anders doe ik een bevroren waterfles als ik er niet ben. Als die kapot gaat is dat niet zo'n ramp :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zou ik er niet zo maar bij durven leggen

Dat spul wat daar in zit is giftig

Ben wel blond hoor, we hebben echt wel 15 van die koelelementen die je in de vriezer stopt en dan bv in een koeltas/box. Die zaten al in de vriezer dus die heb ik nu liggen, 2 in m'n kamer en 2 bij Gwyn en Freya die in het hok staan. Benieuwd of ze er ook wat mee gaan doen, en anders is het in ieder geval geprobeerd. Nu nog kijken of mijn aquariums oververhit raken de komende dagen (zal wel :s).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik was ook bijna opgesprongen om een koelelement in de vriezer te leggen, maar dan hou ik het toch maar bij een waterflesje. Meneer hier vond 23,5 graad al te warm. Ik heb hem wel blij kunnen maken door de zandbak eens nat te gieten met koud water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die koelelementen kun je in goed afgesloten plastic of ijzeren bakjes doen wat de konijnen niet open kunnen krijgen.

Hier was het lachen ik had voor het eerst van die icepods gekocht en erbij gelegd. Rende erop af likte en beten eraan. Niet eetbaar dan niet interessant en gingen gewoon weer op de warme stoep liggen. OOk Wim ging in zijn nachthok liggen want die vond het ook maar een eng ding.

Ik geloof dat ik me steeds zelf teveel zorgen maak en de dieren gewoon doen wat ze willen doen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het in huis inmiddels ook zo'n 28 graden. Mijn konijnen zoeken vooral verkoeling onder de bank en kast, liggen languit op het laminaat. Ik zal straks eens kijken of mijn konijnen het ook fijn vinden om tegen een bevroren waterflesje aan te liggen. Uiteraard wikkel ik er dan wel eerst een handdoek om heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje snapt de ice pod nog niet, maar m'n voedster zoekt 'm steeds op. Pootjes afkoelen, kontje afkoelen, lekker naast gaan liggen.

Af en toe lebberen ze het condenswater eraf en natuurlijk steeds even proberen of het toch niet eetbaar of graafbaar is :P

Ja, Maaike kan hier echt zielig zijn als de icepod ontdooit is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Nijntje vond een grote fles ijswater met een doek eromheen niet bijzonder. hij snuffelde er 1 keer aan, en wilde er toen niks meer mee te maken hebben. toch lijkt hij zich prima te redden. en het gaat nu onweren zo, dus het raam staat open en het afkoelen kan beginnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werken de bevroren waterflesjes hier niet. Ik heb het 2 jaar achter elkaar geprobeerd, maar helaas. De handdoek of theedoek, die er omheen zit, wordt eraf gesloopt en meer niet. Ik heb nu een paar oude sokken apart liggen om er omheen te doen in de hoop, dat dat dan misschien werkt. Voordeel is, dat er mogelijk meer kou door een sok heen komt dan door een om de fles heen gewikkelde handdoek/theedoek.

Ik heb vorig jaar nog iets anders geprobeerd. We hadden nog een paar vloertegel (van die grote voor in de badkamer) liggen en daar heb ik er toen 2 van in de koelkast gelegd. Na ruim 12uur heb ik ze toen gegeven, maar ook dat werd niet echt gebruikt, waar het gebruikt voor moest worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterflesje werkte bij mij ook al niet. Ik had er eerst een ooit nog door oma gehaakte kruikenzak omheen gedaan van een babykruik, maar daar werd het natuurlijk niet kouder op, dus die er maar afgehaald. Er werd gekrabd en gebeten in de fles en uiteindelijk werd die zo ver mogelijk weggeslingerd.

Toch had hij het wel warm, hij wil normaal graag naar buiten maar vandaag en gisteren niet, blijft bij de deur uit de buurt en ligt in de koele natte zandbak en op de stenen drempel. Dat werkt dan waarschijnlijk wel genoeg.

Het wordt ook nooit meer dan 25 graden hierbinnen dus ik denk dat ik nog even afwacht met gelijk IcePods te kopen. Hij heeft genoeg koele plekken om te kunnen liggen zoals op de badkamertegels bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .