Ga naar inhoud

dringend advies gevraagd-di gaat fout


Aanbevolen berichten

heb gisteren een konijntje gehaald bij een fokker; niks ad hand.

ligt ze net op haar zij en reageert nergens op. Als ik haar op tafel zet valt ze om, haar hoofd valt om.

Ik heb haar nu pijamapaje gevoerd en een zoutoplossing (een beetje maar)

Ze heeft geen diarree, ze heeft alleen maar de korrels gehad die ze mee kreeg en wat hooi.

Ik snap er niks van, ik wil haar niet kwijt, ik heb haar pas een dag!

Ze is 8 weken, ze weegt 622g (teddy widder), het lijkt of ze de helft maar weegt van gisteren :(

Ik kan NIET naar een DA, ik woon op een eiland, hier is niks!

wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen waar je deze teddy widder gehaalt hebt? Ik ken nmlijk een aantal teddy fokkers..

Voor de rest kun je altijd een dierenarts bellen voor advies. Je konijn is lusteloos en een jong konijn hoort vrolijk te zijn en nieuwschierig.

Is zijn kontje wel schoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je haar al gedwangvoerd? Daar zou ik meteen mee beginnen en proberen haar darmen aan de praat te houden. Heeft de Da je alleen antibiotica meegegeven? Geen darmstimulerend middel? En wat was de diagnose van de dierenarts?

Verder zou ik hooithee maken, dit wil soms helpen om ze aan het drinken te krijgen (gewoon pluk hooi in schaal, hierover kokend water, laten trekken, hooi eruit, laten afkoelen en voorzetten in een schaaltje o.i.d.) En anders moet je ook gewoon water 'dwangvoeren' om haar niet te laten uitdrogen. Het is nu ook erg warm dus dat is wel een goed idee denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die kleintjes zijn erg teer

En door stress van verhuizing of andere voeding kan het soms heel hard gaan

ze leeft nog maar daarmee is alles gezegd.

het is een drama, het is verschrikkelijk gewoon;

waarom moet ik haar al verliezen, ik heb haar nog maar 48u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je haar al gedwangvoerd? Daar zou ik meteen mee beginnen en proberen haar darmen aan de praat te houden. Heeft de Da je alleen antibiotica meegegeven? Geen darmstimulerend middel? En wat was de diagnose van de dierenarts?

Verder zou ik hooithee maken, dit wil soms helpen om ze aan het drinken te krijgen (gewoon pluk hooi in schaal, hierover kokend water, laten trekken, hooi eruit, laten afkoelen en voorzetten in een schaaltje o.i.d.) En anders moet je ook gewoon water 'dwangvoeren' om haar niet te laten uitdrogen. Het is nu ook erg warm dus dat is wel een goed idee denk ik.

op alles ja, behalve op het darmstimulerend middel.

Nu, het was heel erg gisteren hoor. Ze slikte niks door, het eten dat ik met een spuitje gaf, bleef zitten en viel er later als harde brokjes weer uit. Opeens deed ze een hele grote plas. Ze heeft uren en uren op mijn borst gelegen in een dekentje. Ik moest ook wel wat doen en dan ging ze op de snuggle safe in de mand van m'n hondje, die vond dat allemaal OK, nijntje ziek, dat leek hij te snappen.

Tegen de avond had ik echt het gevoel dat ze elk ogenblik ging sterven, maar ik vertikte het om eutanasie te overwegen, ik wou verder gaan en de strijd winnen.

Nu, ik durf nog niet zeggen dat we hem gewonnen hebben, maar er is heel wat verbetering. Ze slikt terug, dus krijgt ze om het uur een beetje dwangvoer. Hooithee gaat er ook goed binnen. Ze heeft al peterselie gegeten maar ik moet alles echt wel tussen haar tanden steken voor ze eet. De snuggle safe is overbodig, ze blijft niet meer liggen. Ze wast zich ook en dat vind ik dus echt wel het beste teken dat ze beter wordt.

Waar ik nu wel de hele tijd moet aan denken, mijn nijntjes zitten op beukensnippers omdat dit het minst kleeft in hun haren, maar ik vraag me af of zij dat misschien heeft binnengekregen met haar biks de eerste dag en dat ze daardoor ziek geworden is. Als dat het geval zou zijn, schakel ik onmiddellijk over op wat anders. M'n andere konijntje was al 11 weken toen ik hem kreeg en die heeft nooit gegeten van die snippers.

Wat gebruiken jullie voor Teddies?

o ja, mijn rammetje z'n oog is ook veel beter ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .