Ga naar inhoud

groenvoer


joepie

Aanbevolen berichten

Dizzy en luki krijgen eigenlijk best vaak groen voer...

wortel en loof, paprika, komkommer, appel, andijvie witlof etc.

Luuk kan daar goed tegen maar ik merk altijd plakpoep op de dag erna bij dizzy. Is dat een reden om echt te stoppen haar dat te geven en dan luuk maar apart voor wat lekkers/groen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Dizzy er plakpoep van krijgt, is dat inderdaad een reden om haar tijdelijk even geen groente meer te geven.

Blijkbaar word groente niet goed door haar lichaam verdragen. Als ik jou was zou ik haar voorlopig even alleen brokjes en hooi geven.

Als haar ontlasting weer goed is, kan je het geven van groente na een tijdje wel weer rustig opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook liggen aan het type groenvoer wat je geeft.

Mijn konijn kan slecht tegen wortel. ik hoef maar een klein stukje te geven en hij krijgt al plakpoep. Mijn andere konijn vind wortel heerlijk dus die krijgt soms een klein stukje apart van de ander.

Je zou dus ook kunnen kijken wat haar die plakpoep geeft? Bijvoorbeeld 1 dag alleen andijvie geven en dan kijken of er plakpoep is etc.

Lijkt mij vreemd dat een konijn van alle soorten groente plakpoep krijgt? Of kan dat wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is wel een idee idd. 1 soort per keer en uitvogelen waar ze plakpoep van krijgt. Nu 2 dagen hooi en biks en geen plakpoep meer...en dit was niet de eerste keer hoor, ze heeft het vaker...

dank je voor de tip. morgen eerst wortel en loof.....en daarna eens zien hoe ze er dan op reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .