Ga naar inhoud

Huppel


XDanique

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Mijn kleine boef Huppel is de laatste tijd een beetje gek aan het doen.

Hij knaagt aan allemaal dingen en altijd op de zelfde plek:s.

Mijn ouders denken dat het aan calcium tekort ligt maar ik weet het niet zo zeker:arf:

Ik zal even opnoemen waar hij allemaal aan knaagt :

Het tapijt (is gemaakt van polymeer kunststof we weten niet of dat dodelijk is).

Het behang (achter het behang het stuckwerk).

Bepaalde soorten kabels en plastic.

Waarom zou hij dat doen?? :(

XXX Danique en Huppel:heart::heart::heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Calciumtekort? Géén idee hoe je dat kunt zien! Geef hem in ieder geval niet zo'n knaagsteen van de dierenwinkel. Ik denk dat ie zich verveelt.. Vaak gaan ze dan overal aan knagen. En konijntjes doen dat sowieso snel hoor! Je zou m eens verse wilgentakken kunnen geven, misschien word t dan minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel konijntjes knagen aan dingen als ze los lopen binnen. Als hij dat heel veel doet kan het zijn dat hij zich verveelt. Heeft hij een maatje?? Konijnen zijn groepsdieren en kunnen zich heel eenzaam voelen en zich vervelen zonder maatje. Je zou hem ook nog andere dingen kunnen geven zoals wilgentakken en fruittakken om aan te knagen. Maar een soort genoot heeft hij zoiezo nodig. :)

Ik weet trouwens niet of het kan liggen aan calcium te kort, lijkt me eigenlijk niet. Wat krijgt hij te eten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

dingen kapot bijten is meestal een teken van verveling. als hij geen maatje heeft kan je er bijna vanuit gaan dat het daaraan ligt. dan moet hij zich steeds alleen vermaken en gaan veel konijnen dingen kapotbijten.

wilgentakken zijn inderdaad een goed idee. of wat te spelen, een kartonnen doos die hij mag slopen. al werkt niets zo goed als een eigen maatje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met bovenstaande mensen eens. Een 'tekort' is iets waar men vaak aan denkt als dieren op iets gaan knagen. Maar je moet wel bedenken dat konijnen ook gewoon knagers zijn, die vinden dat leuk. En als een konijntje zich verveelt, gaat hij dus vaak knagen op dingen! En dat is vooral lastig als je ze binnen houdt en ze lekker vrij rondlopen in de kamer. Ik zou wel erg oppassen met electriciteitskabels, als er stroom op staat kunnen ze geëlektrocuteerd worden. Of je aparaten gaan kapot (oplader van m'n telefoon is ook slachtoffer geworden, die wordt nu heel warm als ik m'n telefoon aan de oplader doe, dus niet meer te vertrouwen).

Kartonnen dozen, wc rolletjes waar je hooi in propt, tunnels om doorheen te rennen, speelgoed van hout zijn allemaal dingen om je konijn bezig te houden. Maar het belangrijkste is toch een maatje voor je konijn, dan kunnen ze zich ook niet meer eenzaam voelen en zal het knagen in ieder geval niet uit verveling meer gebeuren. Hoe oud is je konijntje en wat voor geslacht is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm...

hierboven zie ik wel allemaal goeie ideetjes om huppel bezig te houden hij heeft geen maatje jammer genoeg.

Mijn konijntje is een rammelaar hij is 4 of 5 jaar (ik weet het niet precies we hebben 'm een paar jaar geleden van mijn buuren gekregen) :).

hij heeft al een bal om op te rijen hihi:$ maar als ie dat te vaak doet word hij heel erg wild dus hij mag de bal doordeweeks maar in het weekend gaat de bal even in de kast.

hij heeft ook nog wat hout om op te knagen en zo'n stokje met granen en dat soort dingetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij zo veel rijdt wilt zeggen dat hij last heeft van zijn hormonen. Het is dus eigenlijk beter dat je hem laat castreren. Dan kun je hem ook meteen een maatje geven, want daarvoor moet hij ook gecastreerd zijn. :)

Oja, zo'n knaagstok die je bedoeld is ongezond. Is niet erg voor een keertje, hij gaat er niet dood aan, maar je kunt hem beter wilgentakken geven. Is meestal goedkoper, vééél gezonder, goed voor de tandjes, en ze vinden het minstens net zo lekker of lekkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bal om op te rijden?????geen wonder dat hoj gefrustreerd raakt, ik zou voor een maatje zorgen! Je weet niet hoe happy jouw huppel daar mee wordt, die van ons knaagde ook toen hij na castratie alleen zat en ne helemaal in love met 'n zusje!

Ik zou zeggen doe hem bij de opvang op date voor de liefde van zijn leven...

Wordt het k.agen en balrijden vast veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .