Ga naar inhoud

gaarne advies


docentje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.

Mijn nijn heeft 2,5 week geleden oordruppeltjes gehad van de DA. Ook heeft hij antibiotica gegeven (oorontsteking door zeer nauwe gehoorgangetjes)

De druppeltjes (Surolan) helpen heel goed, maar de huid net onder zijn oortjes is erg vettig geworden. De DA zegt dat dat erbij hoort. Over 4 dagen mag ik stoppen met de oordruppeltjes. Is het met deze vettigheid net zoals het middeltje tegen schurftmijt, dat na een paar dagen vanzelf opgeruimd wordt, of moet ik nijn een handje helpen door de plekje te wassen? In het begin kon ik het wel redelijk wegborstelen, maar nu is het gewoon te vet.

Ben een beetje huiverig om het te wassen, want normaal gesproken houdt hij zichzelf geweldig schoon. Maar deze plekken zijn zo vet.

Als ik hem moet helpen met het schoonkrijgen, wat is dan de beste manier?

Ik heb nooit eerder een nijn gehad die dit probleem heeft.

Graag jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jet is een paar weken geleden ook behandeld tegen oorontsteking. Haar vacht werd ook erg vettig bij haar oor en eronder maar daar heb ik niks aan gedaan en nu is het weer mooi schoon. Ik zou er niet teveel aan gaan rommelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je madammie. Ik vind het idee om hem eventueel te wassen ook helemaal niet prettig, maar omdat ik dit nog nooit eerder met een nijn heb gehad weet ik ook niet goed hoe te handelen. Het is een opluchting te lezen dat de vacht vanzelf weer mooi schoon wordt. Dan zal ik het ook maar gewoon zo laten en geduldig afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat het bij Jet een week of 2 geduurd heeft, voordat het weer mooi was en ze heeft een vriendje die zijn taak als persoonlijke schoonmaker erg serieus neemt :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .