Ga naar inhoud

Gijs is ONTZETTEND dwars


Suzimoo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik moet 't even van me af schrijven... ik word namelijk een beetje moet van Gijs. Een beetje erg om eerlijk te zijn.

Hij is bijna 2 weken geleden aan haakjes op z'n kiezen behandeld. Afgelopen woensdag, precies een week later wilde hij nog steeds geen SS eten. Gelukkig at hij wel goed z'n groenten en wilgen, dus ik heb geen dwangvoer gegeven. Ik ben toen twee andere merken voer gaan halen om te proberen: Beaphar care+ (dat vond hij enorm lekker, maar daar kreeg hij plakpoep van) en hope farms (dat vond hij niet lekker).

Donderdagavond heb ik gewoon weer SS voorgezet en wonder boven wonder: hij at weer gewoon! Dus ik helemaal blij! Sinds donderdag heeft hij tot en met zondagochtend heerlijk SS gegeten, gewoon zoals voor z'n haakjes.

Aangezien hij Beaphar zo lekker vind en omdat ik daar nog een hele zak van over had, ben ik dit als snoepje gaan geven. Gijs had dit echter snel door en ik heb het idee dat hij daarom nu zijn SS niet meer wil. Als ik hem een Beaphar aanbied dan eet hij die gulzig op, en ook de SS die in hetzelfde bakje als de Beaphar zitten eet hij op.

Hij loopt ook heel de tuin af te struinen naar bladeren en andere dingen die hij kan eten. Normaal at hij altijd zo snel mogelijk de biks op en lag hij heel de avond lui te zijn. Gisteren heb ik hem daarom opgesloten in zijn hok en uiteindelijk heeft hij zich overgegeven en alsnog een beetje SS op.

Nu vandaag is hij mijn hok aan het slopen, hij knaagt echt alles kapot, en niet zo'n klein beetje ook! Ik gaf hem net een bak SS en ik merkte al dat hij alleen maar de tuin in wilde voor bladeren en compleet geen zin had in die SS. Nou normaal had hij alleen maar oog voor de biks en die tuin... Dat boeide hem niet! Uit protest gaat hij dan waar ik bijzit heel de trap kapot knagen. Ik heb hem in z'n hok gelaten omdat ik niet wil dat hij zijn zin krijgt. Hij heeft een schoon hok met veel hooi van de boer en een bak SS, laat hem eerst dat maar eens eten denk ik dan... Maar ja, hij gaat echt tot het uiterste en laat niks over van mijn hok. Ondertussen is Tinka heel erg lief en wilt er erg graag uit. Ze rent altijd graag rond.

Wat moet ik hier nu mee? :(

aangepast door Suzimoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee wat een stijfkoppen af en toe hè. hij hoeft geen biks te eten hè. water en hooi is voldoende. Biks is overbodig maar als je wel geeft enkel een bodempje... Dus zolang hij zijn hooi eet en water drinkt is er niets aan de hand!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kan proberen is om hem te belonen als hij zijn brokjes eet. Dit kan je bijvoorbeeld ook doen door lekker hooi te geven (kruiden hooi) of wat verse kruiden. Mijn konijnen zijn hier altijd dol op geweest. Misschien koppelt je konijn dit dan niet met zijn brokjes die je hem graag wilt geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .