Ga naar inhoud

Op elkaar rijen


danjoy

Aanbevolen berichten

Wij hebben een ram van nu ongeveer 2 jaar en een voedster van ruim een jaar.

Het hele koppelen hebben we allang achter de rug en ze accepteerde elkaar en ging voor een hele lange tijd goed zonder problemen.

Sinds de laatste 4 a 5 maanden gaat de voedster ineens weeer gemiddeld 1x per maand (ongeveer 3 a 4 dagen lang) weer rijen en wat de ram helemaal niet leuk vindt.

Ze gaan hele tijd rondjes om elkaar heen lopen en elkaar beetje plagend bijten maar loopt nooit uit op vechten want 2 tellen later zitten ze elkaar weer af te likken en liggen ze weer naast elkaar. 10 minuten laten zitten ze weer achter elkaar aan.

De voedster gaat om de ram rijden, maar hij vindt dat niet zo tof en gaat dan weer op haar rijden.

Na ongeveer 3 a 4 dagen is het over en dan gaat het weer een tijdje goed en ineens na ongeveer een maand / 2 maanden gaat de voedster weer beginnen (de ram begint nooit).

De ram is geholpen en is dan ook wat makker, de voedster is niet geholpen.

Wat opvalt is dat bij de voedster constant de staart stijf omhoog staat.

Wat kan de reden zijn dat dit gedrag sinds de laatste tijd steeds terug komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat dacht ik eerst ook.. de lente/zomer in d'r bol.

Maar is het niet iets serieus, zoals stress bij haar zelf of door omgeving of misschien zelfs het hok (te klein) ?

Ze zitten met z'n 2e in zo'n hok:

rabbit-100-zwart-1.jpg

Wellicht dat zo'n hok beter is voor 2 (volwassen) konijnen:

bunny-120dubbel-3etages.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je misschien de ruimte om er een ren omheen te maken? Dat zal al een hoop schelen waarschijnlijk. Zo'n verdiepingenhok heb ik niet veel ervaring mee. Kan je dus niet zeggen of dat een oplossing zou kunnen zijn. Maar een ren zou wel ideaal zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben meer aan een lange ruimte als een hoge ruimte. Dan kunnen ze lekker sprintjes trekken :) Met dat dubbele hok kunnen ze elkaar wel beter ontlopen, dus allebei is het beste, haha. :P

Maar als ze lang in dat hok zitten is het idd te klein. Als ze los mogen lopen is het wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ze lopen alle 2 de hele dag los door heel het huis en alleen snachts zitten ze in hun hok.

Maar ook als ze uit hun hok zijn lopen ze elkaar de hele dag achterna, tenminste de voedster loopt de ram achterna en wanneer ze het probeerd dan sprint de ram snel opzij en laat weten dat hij de baas is.

Het is nu na 4 dagen al wel weer minder aan het worden en liggen elkaar alweer helemaal af te lebberen :)

Maar blijft toch wel apart want ik weet dat het over 1 of 2 maanden weer zover is.

En het nadeel is dat je kan blijven stofzuigen met al die plukken haar :yes:

aangepast door danjoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

We heeben de kooi verplaatst van de woonkamer naar een lege slaapkamer. We wonen ineen appartement dus ze kunnen overal heen.

Savonds laten we nu het hok open en de deur vande slaapkamer dicht, ze hebben nu zo'n 10 vierkantemeter om vrij te lopen en overdag door heel het huis zo'n 100 vierkantemeter.

Maar wat nu weer is, hoe raar ook... De ram is gecastereerd maar is volgens mij een betje erg sexueel opgewonden. Constant achternde voedsternaan lopen en haar in de rug bijtenmen willen rijen. Ook zoemend rondjes om de voedster heen huppelen. De voedster moet daar niks van hebben.

Iemand nog tips???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom vraag ik is hij goed geholpen

Er is hier iemand op het forum die der ram moest twee a drie keer terug er was een stukje blijven zitten

Maar het kan aan de nieuwe omgeving liggen

Daar ga ik wel van uit :) hij is naar een dierenkliniek gegaan en heb me klauwe met geld gekost hehe

Maar het kan inderdaad aan plek liggen waar het hok nu staat, dat het verplaatst is. Want ze zijn nu alle 2 alweer een stuk rustiger en meer op hun gemak. Alleen de voedster laat nog ontzettend veel keutels en hééél af en toe een verdwaald plasje wat eerst echt nooit gebeurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .