Ga naar inhoud

Hoelang nog vruchtbaar na de castratie van ram


erinna

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Nou ik heb net eindelijk een afsrpaak gemaakt om aanstaande dinsdag een gele Vlaamse ram op te helen van 12 weken :) aller eerst super blij. Het is de bedoeling dat hij gecastreerd wordt en dan wordt gekoppeld aan mijn 2 voedsters die tot heden al 4 jaar bij elkaar zitten in vol geluk, toch was mijn wens er een gecastreerde vlaam bij te zetten om het plaatje compleet te maken.

Nu is mijn vraag hoe lang is een ram nog vruchtbaar na de castratie? Zodat ik hem nog veilig apart kan houden tot ze samen gekoppeld kunnen worden?

Ik had al gezocht op het forum, maar kon het antwoord zo gauw niet vinden door alle enthousiasme XD

Konijnen pootjes en groetjes erinna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken is hij niet meer vruchtbaar, vaak wordt langer wachten aangeraden om er ook zeker van te zijn dat alle hormonen uit het lijfje zijn, zodat hij rustiger is. Maar als je hem al vroeg laat castreren (zodra de balletjes ingedaald zijn), zal de hoeveelheid hormonen nog wel mee kunnen vallen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken kan een mannetje nog wel vruchtbaar zijn. De opvang waar ik het over heb, heeft een ram na 2,5 week nog voor nageslacht gezorgd. Maar in de meeste gevallen is 2 weken voldoende. Het is ook de enige opvang die ik ken die 4 weken aanhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van onze rammetjes is zo'n 7 weken geleden gecastreerd en doet nu nog steeds niks anders dan al zoemend rijden op zijn vriendinnetje... hij is nu bijna 6 maanden oud dus nog erg jong natuurlijk, maar dit alleen maar om even aan te geven dat het qua gedrag nog wel een tijdje kan duren voordat al die hormonen uit zijn lijfje zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .