Ga naar inhoud

hoeveel voer moet ik mijn konijnen geven??


snufje

Aanbevolen berichten

heyhey, ik vraag me af, hoeveel voer moet ik mijn konijnen geven?

ik heb twee nijntjes en ze zijn nu iets ouder dan 1 jaar, en het zijn vuilnisbakken:P

ik geef ze gemengdvoer of dwerg voer ik weet het niet zo goed uit mijn hoofd:P

en ik wil ook wel graag zelf iets lekkers voor mijn konijnen planten, maar ik weet niet goed welke kruiden

ze wel of niet mogen hebben. ik heb een keer worteltjes gepland, maar dat werkt niet echt want dat duurde

de hele zomer, dus iets wat je snel kan plukken.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, groetjes Sproetje en Zwartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef vaak kruiden zoals basilicum en peterselie.

Je kunt het beste bix gaan voeren, veel konijntjes eten alleen de lekkerste dingen uit het gemengde voer op.

Zelf geef ik onze konijntjes 25gr voer per konijn, per dag.:)

aangepast door bounty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval héél goed gaan kijken of de samenstelling van jouw voer oké is... want de meeste gemengde voersoorten zijn waardeloos. Helemaal bij dwergkonijnenvarianten heb ik flink belabberde samenstellingen gezien, dat is te vergelijken als leven op Junkfood (McDonals bijv.)

Ik zou zeker kijken of je niet iets kan vinden dat van betere kwaliteit is. Niet zo zeer om het selectief eten, maar wel om de gezondheid van je konijnen. ;)

Verder is het zo'n 20 à 25 gram per kilo volwassen konijn. In ieder geen vol bakje :)

Hier is een lijst met dingen die je veilig aan je konijnen kunt geven: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt!! ik geef voer van boerenbond welkoop, volgens mij is dit wel oke, ze zijn ook niet te dik ofzo, ong. 950 gram/1 kilo

in de buurt waar ik woon hebben we een faunaland en een boerenbond welkoop, de welkoop is wel heel dicht bij mijn huis,

je hebt ook van die biks met van dat gemengde voer erdoor, misschien moet ik aan mn vader en moeder vragen of dat geen beter idee is, maar ze komen van een vriendin van mijn moeder, die gaf ze dit ook. dus ze zijn er aan gewend. bedankt voor de lijst met dingen die ze mogen eten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat de dwergkonijnenvoer niet iets is om blij van te worden van de Welkoop. Wij leven ook niet op snoep, konijnen ook niet :)

Je hebt biks van de welkoop die veel beter is. Dat zijn de zaken met een geel label (de andere, de roze/rode moet je niet hebben).

Dat is veel gezonder voor je konijnen. En biks is niet zielig, daar zit alles in wat ze nodig hebben :) Al de rest is snoep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .