Ga naar inhoud

dwangvoeren graag tips


mayjune

Aanbevolen berichten

maar waar heb je nou mee ontwormd?

en waarom heb je ontwormd? Persoonlijk zou ik een konijn met gas niet gaan ontwormen.

En als ze het dwangvoer uit het spuitje eet denk ik toch wel heel sterk aan haakjes. Ze heeft wel honger maar eten lukt haar schijnbaar niet zelfstandig. ik zou dan ook niet wachten tot de entingen. Entingen mogen ook niet gegeven worden bij verzwakte dieren en dieren die niet eten zijn verzwakt.

En dat Flor nog maar hele kleine haakjes heeft zegt niks. Als het puntje net verkeerd zit, kan het lelijk prikken in de tong of de wang. heb zelf maar eens op je tong gebeten ofzo, dat is echt niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het middel niet, het was door de da voorgeschreven en ik heb het daar ook afgehaald. Ze heeft ze gezien en onderzocht en toen primperan en die ontworming voorgesteld en ik heb dat opgevolgd.

Nu denk ik niet dat het de ontworming was want ze hebben dit weekende weer 2dagen het gehad en ze zijn nu wel aan het eten.

Ze eten nu goed en vooral veel hooi dus ik laat ze nu even met rust en dan gaan we naar de da voor de entingen en controle op haakjes ik ga ze nu weer geen stress bezorgen door tussentijds opnieuw te gaan. Dat omdat ze nu wel eten en ook hooi, da gaf aan dat ze met haakjes snel hun hooi laten liggen en dat doen ze dus nu niet ze knabbelen de hele dag.

Enige verschil is dat ze hun eten niet dadelijk allemaal in één keer opeten maar er iets langer mee doen maar het is dan wel op tegen de volgende voedingsbeurt dus dat stoort me nu even niet als ik zie waarvan we komen.

Misschien dat de vorige post niet geheel duidelijk was maar ze eten beiden gewoon zelf groen, biks en hooi zonder voeren of voorhouden (ze zien me op het moment niet graag komen dus eten ze het best als ik op min. 1m afstand sta, ik ben enkel goed op het moment om het eten te leveren want dan staan ze wel mooi tegen de draad van waar blijf je nu maar als ze het hebben moet ik hun verder met rust laten). Daarmee zou ik ze nu graag even rust willen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ze hooi eten is geen garantie dat er geen haken zijn ;) Max eet het hooi als langste door :P hij laat eerst zijn brokken liggen. nou ja, hij laat ze niet liggen, hij loopt er steeds bij weg. het is dat mini ze anders op eet, maar anders zou hij er pas veel later weer bij terug komen. Heeft hij echt flinke haken komt hij ook niet meer terug.

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten ondertussen weer super en zijn naar mijn idee terug helemaal in orde dus gaan we volgende week naar de da voor de entingen en zullen de haken bij beiden gecontroleerd worden. Maar we weten weer meer door de hele historie wat natuurlijk nooit kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .