Ga naar inhoud

dwangvoeren doe ik het goed?


mayjune

Aanbevolen berichten

Na Flor is nu ook Floor niet lekker. Gisteren hebben ze moeilijk gegeten (met veel voor hun neus te houden en zowat alles te proberen hebben ze uiteindelijk wel wat binnen gehad. Maar vandaag hebben ze bijne niks gegeten. Ik dacht na de medicatie en de ontworming onder dwang geef ik ze misschien beter rust en ik moest werken dus vanavond de da gebeld en als ik ze kon dwangvoeren dan was het ok voor de nacht en mag ik ze morgen binnenbrengen. Het is hier een feestdag dus is het de da met wachtdienst, en naar ik begreep zouden ze ze 'hospitaliseren' zoals ze het omschreef dus blijven ze daar.

Nu het dwangvoeren ik heb geen dwangvoer in huis daarmee SS geweekt en in een spuitje gedaan.

Flor (NDH) heeft ik gok anderhalf spuitje binnen (hij vecht zo hard dat er wel wat langs ging) en 2 blaadjes witloof die hij gewikkeld in de handdoek wel at (ik denk uit pure woede hij beet op de handdoek en toen heb ik er dan maar witloof voorgehouden)

Floor (pooltje) heeft ongveer 1 spuitje en 3 witloofblaadjes binnen (voor de ss moest ik ze in de handdoek wikkelen en dwingen en ze is al zo compleet angstig, de witloof at ze gewoon op schoot als ik ze stevig vasthield en de witloof echt tot tegen het mondje duwde maar toch was dat minder beangstigend voor haar)

Ik weet niet of ze nog keutels hadden maar Floor heeft wel in de handdoek geplast. Nu zitten ze in hun nachthok van het groot hok dit is 86 op 120 maar wel vrij donker. Dan kan ik morgen zien of ze nog keutelen maar dan weet ik natuurlijk niet of ze dat beiden nog doen. Ook liggen er allerlei kleine hapjes (netjes geteld zodat ik precies weet of ze ervan gegeten hebben). Kan ik ze daar in laten tot ze naar de da gaan? Ik vermoed van wel omdat het wel en goed koppel is en echt piepklein is het nu ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er waren vannacht zeker voldoende keutels, wel donkerder en kleiner, vermoed dus dat ze zeker beiden keutelen. Bij de da critical care opgehaald en nu dwangvoeren tot de keutels terug normaal zijn en ze zelf terug eten. Een hele opdracht met hem maar goed we gaan ervoor. Zolang ik ze dwangvoer, ze actief blijven en ze keutelen kunnen we verder, hopelijk krijgen we ze terug goed aan het eten.

Apart is geen optie hij eet dan helemaal niet en buiten stampen doet ie dan niks meer. En ik vermoed dat het niet heel snel opgelost is dus ja ik wil geen goed koppel scheiden, ze hebben met het dwangvoeren stress genoeg ga niet voor extra zorgen door ze te scheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu? Wat bij mij hielp met dwangvoeren was een kleiner spuitje nemen dan die ik mee kreeg bij de dierenarts. Die spuit was gewoon te groot voor zijn mondje en daardoor wilde hij het dwangvoer niet accepteren en ging er ook veel naast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had pas geleden precies hetzelfde een heel gevecht met dwangvoeren. Spuitje wat ik gekocht heb bij Bunnybin is ideaal trouwens vond ik. Later heb ik het met een lepeltje gedaan. Ik heb SS brokjes geweekt en daar wat gedroogde kruiden verkruimelde doorheen gedaan en een heel klein beetje havermout. En het met een lepeltje voorgehouden en ja hoor meneer at zijn papje heerlijk op.

Dus probeer iets wat hij lekker vind er doorheen te mengen. Las hier laatst ook iets over een perenhapje wat konijnen lekker vinden.

Succes ermee knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat we ervan af zijn. Vandaag de laaste spuit ontworming gegeven en ze eten beiden bijna normaal (niet alles gaat in één keer op maar ze eten het wel op) . Ik hoop dus dat we ermee klaar zijn. En ik kijk even bij Bunnybin voor dat spuitje want het juiste spuitje maakt toch veel uit vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .