Ga naar inhoud

Voedster chagrijnig, door lente??


Nimfee

Aanbevolen berichten

Heey iedereen

Lelie, mijn voedster (én gecastreerd), is echt ONTZETTEND chagrijnig. Territoriaal, grommen, Frummel (mijn exram) wegjagen... Het lijkt wel alsof ze ernstig gefrustreerd is. Als ik een wortel door het gaas doe, wordt ik heftig weggejaagd door mevrouw. Frummel laat het wel over zich heen komen, maar pikt niet alles. Tot nu toe hebben ze niet gevochten verder.

Dit gedrag is nooit zo heftig geweest, maar ik heb Lelie ook niet zo lang. Dit is de eerste lente die ik mee maak. Het is een hele pittige voedster, ze heeft 10 maanden in de opvang gezeten en vocht met vrijwel ieder konijn. Behalve met Frummel, dat was eigenlijk direct goed.

Kan het komen door de lente? De castratie heeft haar gedrag totaal niet veranderd, dus dat pittige zit wel echt in haar karakter. Ze eet verder goed, erg actief.

Groetjes Danielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee er is niets veranderd.. Of ze medisch gezond is, ga ik uit van wel, ze doet geen rare dingen als normaal (dan gewoon iets meer chagrijnig zijn). Van de week moet ik sowieso naar de dierenarts voor de inentingen, dan worden ze ook helemaal nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze gecastreerd is ga je er normaal gesproken niet meer van uit dat ze echt last heeft van haar hormonen.

vandaar dat ik het vraag:)

Aangezien ze nu ook naar jou uithaalt.....

Ze haalt niet uit, alleen via het gaas wordt het niet geaccepteerd. Want ik kan wel rustig de ren binnen stappen.

Haakjes, hm, ik hoop het niet... dat wordt dat sowieso gecheckt als ik bij de dierenarts ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij de dierenarts geweest. Lelie heeft geen haakjes... gedrag lijkt ook al minder erg te zijn. Ik denk dat ze gewoon wat ongeduldig was, erg veel geduld heeft ze niet.... als ze eten wilt moet dat nu, loslopen moet elke dag gebeuren vind ze (ze zitten in de ren hoor), zo'n instelling heeft mevrouw ;) nu ze weer flink heeft gerend in de tuin, uren lang lijkt het al een stuk minder te zijn geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .