Ga naar inhoud

Ik maak me een beetje zorgen.


Maggy

Aanbevolen berichten

Hoi medeBB'ers...

Ik maak me een beetje zorgen om Maggy.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar het is heel benauwd hier.

Heel erg warm, moeilijk ademen...

Ik had de hokken van de plaats gehaald om ze schoon te maken en de konijnen losgelaten dus ze hebben flink gerend terwijl het dus warm was.

Zodoende zijn alle konijnen een beetje hangerig en liggen ze maar wat.

Maar Maggy reageert niet goed en kijkt een beetje vaag uit haar ogen.

Maggy is gevoelig en vatbaar voor veel dingen.

Haar maatje Muffin en zij zijn heel close, maar op dit moment wijkt Muffin echt geen moment van haar zijde, bijna alsof hij iets aan voelt komen.

Ze moeten sowieso binnenkort ingeënt worden dus ik zal het de DA nog eens vragen,

maar heeft iemand voor op dit moment tips, of maak ik me zorgen om niks?

Ik heb een koude handdoek in een hoek van het hok gelegd en daar lag ze net al even op te slapen...

Nog iets wat ik kan doen?

Groetjes (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. serieus?

Want de andere konijnen hebben er geen last van en vorige jaren ging het ook prima Ö

En hennepvezel?

Wat zijn de voordelen, is het duur en waar krijg ik het?

Ik hoop dat als ik het koop,

dat het dan wel echt werkt, alles voor mijn meisje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook wat anders in het hok leggen

Maar stro is echt alleen voor de winter

Ik haal de hennepvezel bij de jumper

9.95 voor een baal van 14 kilo als ik het goed heb

Maar als ze zindelijk zijn dan kan je ook geen bodembedekking doen

Maar ik vindt ze moet en wel wat kunnen graven

Als het heel warm is schuif ik de hennepvezel aan de kant en liggen ze op de tegels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook hennep.

Het stuift minder en neemt beter op.

Ik heb hier zakken van 10 kilo.

Maar hier hebben ze niet zon last van de warmte, het hok staat wel de hele tijd open en de liggen dus vaak op het laminaat.

Miss iets van een steen nat maken dat is ook koud of een flesje in de vriezer leggen, maar dan wel opletten dat ze er niet aan knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad ook het stro eruit halen en dit vervangen door hennep. Stro is alleen in de winter nodig. Anders word het veel te warm voor je konijnen.

Hennep kan je overal wel kopen. Ik betaal zelf tussen de 8 en 10 euro voor 14 kilo.

Voor je andere konijnen kan je het ook prima gebruiken. Ik zou het dus gewoon proberen.

Het is ook te koop in kleinere zakken, mocht je eerst willen kijken hoe het bevalt voordat je een grote zak koopt, dan kan dat dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .