Ga naar inhoud

konijnen knagen drastisch aan de kooi


LindyLu

Aanbevolen berichten

Ik heb gelezen dat als konijnen gaan knagen aan de kooi dat dat een teken is van verveling.

Wat kan ik hier aan doen.

Ze zijn met z'n 2en kunnen het goed met elkaar vinden. ze hebben 2 speeltunnels en touwen. Ze krijgen voldoende hooi (iedere dag vers) Ze krijgen voldoende eten.

Ik moet er bij zeggen dat ze 3 weken geleden van plek zijn verhuisd in de tuin. Ze hebben nu veel meer ruimte (lees: van een van 1,5 bij 1,5 naar een ren van 5 bij 3,5) En sindsdien is het!

Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat kan ik er tegen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen knagen nu eenmaal graag. Ik denk dat de enige oplossing is om alle plekken waar ze aan kunnen knagen te voorzien van antiknaagstrips. Zo te horen hebben ze genoeg afleiding en ruimte om zich te kunnen vermaken.

Bij mij blijft één konijn ook stug doorknagen terwijl het toch een verwend nest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je wilgentakken geven? Hebben ze al een zandbak?? Dat vinden veel konijnen heel leuk, misschien lijd dat af??

Ze hebben het eigenlijk heel goed zo te lezen. Sommige konijnen knagen aan de kooi omdat ze zich vervelen, maar dat hoeven jouw konijnen eigenlijk niet. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk ook een vraagje. Ik zie nu weer zandbak. Nou heb ik ook een konijn, een dwerg rex, binnen, die last heefd van sore hocks. Hij heeft altijd binnen gezeten en ik vindt het niet verantwoorlijk om hem met zn pootjes naar buiten te doen. Nou zou ik mijn konijn graag een zankbak willen geven, alleen dat zou dan dus binnen moeten. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen zonder dat mn hele kamer onder het zand ligt? Want hij loopt 's zomers wel eens buiten en dan controleer ik zn poten vaak en ik had buiten wel eens een zandbak neer gezet. Gewoon een grote plastic bak met zand, alleen graaft hij er dan alles uit door de hele tuin heen. Iemand een idee voor binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@yls ik had in een foto topic voor binnen kooien gezien dat iemand ( weet even niet meer wie)

een hele diepe bak had gemaakt en de randen schuin oplopend had gemaakt met daaruit een trappetje.

Ander kan je dat topic even doorspitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zandbak kan inderdaad geweldig leuke afleiding bieden voor konijnen. Ze kunnen zich daar helemaal in uitleven. Misschien is dat iets om te proberen het knagen aan de kooi tegen te gaan. Hoeveel speelgoed en afleiding je ook geeft, het kan altijd net niet datgene zijn, wat het konijn echt leuk vindt. Is het proberen waard!

@ Yls

Een kattenbak met kap werkt uitstekend als zandbak binnen. Heb ik ook gebruikt en mijn dame was er helemaal wild van. Helaas begon ze hem steeds meer te gebruiken als toilet en heb ik hem weg moeten halen. Met het eruit springen en het graven wil er nog wel eens wat zand voor de bak belanden, maar niet je hele kamer komt vol te liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .