Ga naar inhoud

Help!!! Advies gevraagd


Soon

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat er nog iemand op is om mij te helpen!!

Polo is vanmiddag onder narcose geweest (zie topic Polo bij de dierenarts). Om 20.00 heb ik hem verzorgd, carprofen/cisaral en water gegeven. Daarna heb ik hem met rust gelaten, met 15 SS biksjes en vers hooi. Nu een half uur geleden weer bij hem geweest, hij zat nog steeds in een hoekje, oortjes voelen koud. Gelijk gingen de alarm bellen rinkelen. Helaas kan hij niet naar binnen, ikzelf ben erg allergisch en astmatisch en net een prednisonkuur achter de rug. Hij zit in een bovenhok, met plexiglas voor het openstuk dus goed afgeschermd. Ik heb een fles warm water naast hem gelegd, en een platte kruik in een doek met gekookt water onder hem en opgewarmde doeken over hem heen. Hij liet dit toe (nog meer allarmbellen). En nu??? Wat moet ik nu??

Ik heb al mijn slaapzooi verplaatst naar de bank beneden, maar doe zo toch echt geen oog dicht....

Hij heeft rond 17 uur wat witlof gegeten bij de DA en vanmiddag 14 biksjes, maar daarna niet meer. Ik heb dwangvoer, moet ik dat geven?? Ik wil hem ook niet nog meer stress bezorgen.

Pffff ik weet het echt ff niet meer......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kom net weer van hem vandaan. Hij zat te eten!!!!!!! 6 biksjes op, en er lagen 20 keutels!!!!!! En een plas. Poeh de warme kruiken hebben hem goed gedaan. Hij ging er net weer lekker op liggen.

Ik blijf nog ff een uurtje wakker, dan kijk ik weer en vul ik alles weer bij met warm water. Zou dat genoeg zijn tot morgenochtend of moet ik er vannacht dan nog een keer uit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor voor mijn gepaniek.... Ik ben al vanaf zondag met hem bezig ivm verstopping/gas ed. Ik had echt zo iets van ohhhh nee ik ga je niet dood laten gaan!! Ik kan het gewoon niet aanzien als hij zichzelf niet is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens ze terug op temperatuur komen gaan ze goed vooruit. Want het is van de verdoving dat ze afkoelen.

Ik zou je kruikje straks nog bij hem leggen en morgenvroeg gaat die hem al veel minder suf voelen en van zichzelf al wat terug actiever zijn en ook warmer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan , ik weet wat het is zo een zielig konijntje dat uit verdoving komt.

Laat er zo voor hun nieuwe baasjes rond de 20 elk jaar castreren om voor de stress (van de nieuwe baasjes) blijven ze voor de nazorg bij ons. Het is altijd echt een leuk moment als ze terug beginnen eten en wat actiever worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hahaha. Ik ben ook een tijdje weg geweest, niet zo heel actief geweest maar wel toen heul veul gelezen. Nu door Polo weer actief, en tijd vliegt voorbij. Nou ja! Succes met al je beestjes!! En de foto's:mdr:

Ik ga zo kruikjes bijvullen en mijn bed in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief dat jullie ernaar vragen. Om 1 uur heb ik nog alle kruikjes opnieuw gevult. Hij had toen weer wat gegeten en voelde al warmer. Om 3.30 ben ik er nog een keer uit gegaan, toen zat hij zich te wassen. Voor het geval dat nogmaals de kruikjes gevult, als hij dan wilde had hij iig een warm plekje.

Vanmorgen trof ik veel mooie ronde keutels aan. En hij at weer als voorheen. Ik heb hem nog wel cisaral gegeven. Pijnstilling niet hij leek geen pijn te hebben.

Zojuist heb ik het deurtje weer open gedaan en liggen polo en nina heerlijk weer tegen elkaar aan!!!!!!

Ik hou hem nog heel goed in de gaten, maar het lijkt erop dat we erdoorheen zijn!!!!!! Poeh ik ben zo blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

super dat hij erover heen is!!! Ik voel helemaal met je mee hoor. Dat ik zelf wel eens ziek ben oke, maar mijn dieren mogen niets mankeren!!! Daarnaast ben ik ook zo enorm allergisch en dus dat probleem ook als er wat is dat ze niet naar binnen kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het gaat echt goed! De portie biks vandaag in vieren gegeven. Hij zit telkens heerlijk te knabbelen samen met Nina. Witlof ging ook goed. Vanmiddag at hij alleen nog geen hooi, maar zojuist zat hij hooi te eten alsof hij het voor het eerst at! Zo fijn om te zien. Keutels zijn weer als vanouds!

Allemaal ontzettend bedankt, reusje jij ook voor gisterenavond! Erg fijn om een ervaren iemand te treffen dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was heel graag gedaan. Waar ik ervaring mee heb geef ik graag door maar er zijn ook dingen waar jullie misschien meer ervaring mee hebben.

Dan kan ik ook leren van jullie.

Je bent nooit te oud om iets bij te leren. Dat zei mijn grootvader altijd en hij is 93 jaar geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .