Ga naar inhoud

Hoe te zien/ testen of een konijn doof/slechthorend is


Esther20

Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

Ik heb het idee dat Bugs slecht horend is, maar hoe kom ik hier achter?

Voordat ik bij hem kom moet ik door een deur die best wel geluid maakt, hier reageert meneer niet op. Als ik vervolgens bij hem ben moet ik hem eerst aanraken voordat hij door heeft dat ik er ben. Roepen heeft geen zin. Eerst dacht ik altijd dat hij heel diep slaapt maar dit lijkt me sterk dat het altijd zo is.

Als ik achter hem ga staan en klap met mijn handen komt er ook geen reactie.

Als meneer zoemt is het ook altijd behoorlijk hard.

Raar genoeg als ik zijn snoepjes pak die in een hard plastic zakje zitten reageert hij wel, maar als ik het van een afstandje doe loopt meneer nog wel eens de verkeerde kant op. (Trillingen?)

Kan dit ook een oorzaak zijn dat de koppelingen niet lekker lopen? Aangezien hij altijd van achter word bereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier precies hetzelfde met Harley!

Zelfs als hij wakker is, en bijvoorbeeld zit te eten, reageert hij niet op het geluid van de deur of mijn stem. Als ik hem dan zachtjes aanraak terwijl ik blijf praten schrikt ie zich helemaal rot. Dat lijkt mij wel een teken dat ie flink doof is :s

Denk dat alleen een dierenarts het echt met zekerheid kan zeggen, maar vaak merk je het zelf toch wel, zoals je hier al schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een doof konijntje. En ik herken het gedrag. Niet reageren als je er aan komt. OOk als je rammelt met de voerbak niet. Die van mij heeft een maatje en als die naar je toe komt en ze ziet het komt ze er wel aan.

Ik denk dat het voor hem/haar best eng is als normaal alleen gezeten heeft en nu ineens zonder dat hij het in de gaten heeft bereden word. Ik weet er geen oplossing voor. Maar als er niet gebeten of zo word went hij misschien wel aan zijn nieuwe maatje.

Succes ermee dikke knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft altijd een dame gehad. Helaas is zij vorige maand overleden. Toen was het altijd al zo dat eerst zij kwam en hij volgde haar. Dus toen nooit gemerkt. Nu hij alleen zit valt het me steeds meer op. 's avonds houd hij alles goed in de gaten omdat hij dan eten krijgt, maar verder moet ik hem echt aanraken en kan ik alle geluiden maken die ik wil maar er is geen reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Bobke is ook zo doof als een pot! Ik herken alles wat hier gezegd wordt: heel luid zoemen als hij enthousiast is, niet reageren als ik de kamer binnenkom, zich plots doodverschieten als ik hurk naast zijn kooi ook al zit ik al 10 minuten tegen hem te praten, niet reageren op geluid van zak met eten, niet reageren als ik luid met mijn handen boven zijn hoofdje klap, etc.

Heb niet de indruk dat Bobke er zelf last van heeft. Onze dierenarts zei dat Bob er misschien zelfs net "gelukkiger" door is omdat hij de stress van lawaai, tv, vuurwerk, etc niet kent en dus gezellig in zijn eigen "cocon" van stilte zit :).

Nu we een tweede konijntje hebben (om in de toekomst te koppelen aan Bob), merk ik meteen het verschil en werd er voor mij bevestigd dat Bobke echt wel doof is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .